مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان مرکزی:
مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: در ایران 68 درصد از علل مرگ به بیماری‌های غیرواگیر اختصاص دارد.
کد خبر: ۸۸۱۱۱۱۲
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پری میرشفیعی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت اعلام برنامه‌های هفته مبارزه با سرطان با اشاره به برنامه‌های اجرایی در این هفته گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای طرح غربالگری سرطان در میانسالان (30 تا 70 سال) انجام شده است.

وی افزود: آگاهی از سرطان در مراحل اولیه آن در بسیاری از موارد درمان 100 درصدی را به همراه دارد.

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان مرکزی تصریح کرد: رویکرد کنترل و پیشگیری در بیماریهای غیرواگیر، مورد توجه معاونت امور بهداشتی دانشگاه است و برنامه پویش ملی مبارزه با سرطان نیز به این منظور از یکم تا هفتم بهمن‌‌ماه برگزار می‌شود.

میرشفیعی با اشاره به اینکه متأسفانه در سال حدود 30 هزار مرگ و میر ناشی از سرطان ثبت می‌شود، گفت: در این بین بیشترین تعداد مرگ‌ و میرها مربوط به گروه سنی 15 تا 49 سال است که استان مرکزی نیز تقریباً به آمار کشوری نزدیک است.

وی با اشاره به شایع‌ترین نوع بیماری سرطان‌ در بین جمعیت استان مرکزی گفت: بر اساس آخرین گزارش ثبت موارد سرطانی کشور شایع‌ترین نوع سرطان در بین جمعیت زنان استان سرطان سینه، پوست، کولورکتال، معده و تخمدان و در بین مردان نیز سرطان پوست، معده، پروستات، مثانه و ریه است.

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت استان مرکزی شعار هفته مبارزه با سرطان را "سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خودمراقبتی و امید" بیان کرد و گفت: در زمینه پیشگیری از سرطان افراد باید علاوه بر عدم استفاده سیگار و قلیان، در معرض دود آن نیز قرار نگیرند.

میرشفیعی تصریح کرد: از مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز ابتلا به سرطان می‌توان کم‌تحرکی، تغذیه ناسالم، آلودگی هوا، استرس و آلاینده‌های زیست محیطی است.

وی خاطرنشان کرد: دیابت، سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری مزمن تنفسی شایع‌ترین بیماری‌ها در بین افراد است. متأسفانه بیماری سرطان در کشور و به تبع آن استان مرکزی روند رو به رشدی را سپری می‌کند و می‌توان گفت 70 درصد افزایش این بیماری در کشورهای در حال توسعه است و مهم‌ترین راهکار به منظور کاهش هزینه‌های سرطان غربالگری به منظور تشخیص زودهنگام این بیماری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات