ئیس اتاق بازرگانی و کشاورزی بندرعباس گفت: شرکت های خارجی نباید فرصت تبادلات تجاری با ایران را از دست بدهند.
کد خبر: ۸۸۱۱۱۳۰
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هدمزگان به نقل از خبرنگار مهر،محمدامین صباغی زاده ظهر شنبه در دیدار با سفیر فرانسه که در هتل هرمز بندرعباس صورت گرفت، بیان داشت: ما با فرانسه مشترکات زیادی داریم و با شرایط ویژه ای که در این دولت به وجود آمده است بهترین فرصت را برای ارتباط گرفتن شرکت های خارجی به وجود آورده است.

وی افزود: هر یک از ظرفیت های استان هرمزگان موتور محرک توسعه اقتصادی قلمداد می شود و از حیث اجرای پروژه های بزرگ و اثر گذار گنجینه ظرفیت های مادی و کارگاه سازندگی کشور است.

صباغی زاده ادامه داد: فراوانی انرژی و وجود ذخایر عظیم نفت و گاز و پالایشگاه های مهم، برخورداری از ظرفیت های صنعتی و خدمات توسعه دریامحور، استقرار صنایع فولاد و آلومینیوم و سایر صنایع بزرگ، مناطق آزاد و مناطق ویژه و مزیت های قانونی پیش بینی شده برای جلب سرمایه در این مناطق، شهرک ها و نواحی صنعتی و برخورداری از ظرفیت بالای حمل و نقل از ظرفیت های مهم هرمزگان محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان در زمینه ترانزیت کالا دارای موقعیت راهبردی برتری است و شاهراه کشور محسوب می شود، اضافه کرد:  به واسطه این موقعیت مناسب هرمزگان رتبه اول گمرکات با ۳۳ درصد درآمد وصولی کشور را دارد و مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل، حمل و نقل دریایی بین جزایر، شیلات و بانکرینگ از دیگر ظرفیت های توسعه سرمایه گذاری در هرمزگان هستند.

این مسئول تصریح کرد: هرمزگان دارای قابلیت هایی فراتر از توسعه مقیاس های کنونی و از مزیت های بالقوه توسعه برخوردار است و ضرورت افزایش سطح سرمایه گذاری و به خصوص سرمایه گذاری خارجی در این استان اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: مولفه های اقتصادی هرمزگان این استان را به پیش رانده و بسترهای سرمایه گذاری فراوانی را برای این استان فراهم کرده است و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این استان که در حمایت ملی و مدیریت استان تبلور دارد مجموعه شرایط را به گونه ای رقم زده که سرمایه گذاری در هرمزگان را سودآور و مطمئن و ایمن ساخته است.
ارسال نظرات