خبرهای داغ:
معاون سیاسی استاندار همدان:

اشخاصی همچون خانم دباغ در تاریخ ایران کم نظیر است

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار همدان با بیان اینکه در تاریخ ایران اشخاصی همچون خانم دباغ کم نظیر است، گفت: قبل از انقلاب حکومت داعیه دخالت زنان در امور سیاسی و اجتماعی داشت اما نگاه ابزاری و غرب گرایانه به زن حاکم بود.
کد خبر: ۸۸۱۱۱۵۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
به ‌گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدابراهیم الهی تبار درکارگروه بانوان و خانواده استان همدان ضمن تسلیت شهادت آتش نشانان قهرمان درحادثه ساختمان پلاسکوی تهران، اظهارکرد: وضعیت همدان در مسائل اجتماعی بحرانی نیست.

وی افزود: حضور زن در صحنه انقلاب حضور دیگری بود به‌طوری که این زنان در پی حمایت از رزمندگان درمیدان‌های نبرد بودند و بعد از انقلاب نگاه به زنان تغییر یافت و به معنای واقعی زنان نقش آفرین رسید.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار همدان تأکید کرد: از ظرفیت زنان دربسیاری ازبخش‌ها استفاده نشده است اما همواره زنان نقش تاثیر گذاری داشته‌اند.

وی با اشاره به شخصیت والای خانم مرضیه حدیدچی(دباغ) درعرصه انقلاب، یادآور شد: خانم دباغ بانوی بزرگی بود که با آن همه مشقت قبل از انقلاب تلاش‌های زیادی برای کشور کرد.

الهی‌تبار با بیان اینکه درتاریخ ایران اشخاصی همچون خانم دباغ کم نظیر است، افزود: قبل از انقلاب حکومت داعیه دخالت زنان در امور سیاسی و اجتماعی داشت اما نگاه ابزاری و غرب گرایانه به زن حاکم بود که نگاه مکتب لیبرالیسم نسبت به زن بود.

*انتشار 8 جلد کتاب با عنوان خانم دباغ

مدیر کارگروه بانوان و خانواده استان همدان نیز در این جلسه گفت: خانم دباغ یک بانوی مجاهد و انقلابی بود.

طاهره دوروزی با اشاره به اینکه خانم دباغ یک بانوی مجاهد و انقلابی بود، بیان کرد: این بانوی انقلابی مشکلات زیادی را در دوران انقلاب متحمل شد.

وی با اشاره به فقدان آیت الله هاشمی که چهره‌ای معتمد و تاثیر گذار در عرصه انقلاب بود، افزود: آیت الله هاشمی به دنبال حضور زنان در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی بود.

دوروزی عنوان کرد: 8 جلد کتاب با عنوان خانم دباغ این چهره انقلابی منتشر شده است که در دهه فجر به نمایش گذاشته می‌شود.

وی عنوان کرد: نامگذاری اماکن با نام دباغ، ایجاد بخش هایی در باغ موزه برای بانوان انقلابی بهویزه خانم دباغ، مسابقات و جشنواره های ورزشی با عنوان ایشان، چاپ و نشر تمبر یادبود این بانوی مجاهد و مراسم ویژه‌ای که با حضور خانواده خانم دباغ و سخنران کشوری برگزار می‌شود از جمله ویژه برنامه‌های دهه فجر است.

مدیر کارگروه بانوان و خانواده استان همدان از حضور مشاور امور بانوان ورزارت کشور در هفته آینده درهمدان خبرداد و عنوان کرد: از 30 دستگاه 11 دستگاه برنامه‌های خود را برای سیاست‌های خانواده به امور بانوان ارائه کرده است.

دوروزی در پایان گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و انسانی همه دستگاه‌ها باید مداخله کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار