طبق قانون احزاب، حزبی رسمی محسوب می‌شود که حداقل 300 عضو داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۱۱۱۹۳
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دبیر حزب مؤتلفه استان زنجان با اشاره به برگزاری جلسه انتخابات خانه احزاب در استان زنجان گفت: شعبه استانی خانه احزاب وجهه قانونی ندارد.

روح‌الله صمدی با تاکید بر اینکه روند قانونی برگزاری چنین جلسه‌ای باید قبلا طی می‌شد، افزود: با وجود اینکه من در جلسه شرکت نکرده بودم، دیدم که در خبرگزاری‌ها نوشته بودند که صمدی به عنوان بازرس کاندید شده بود، من جلسه‌ای را که قبول ندارم، در آن شرکت نکرده بودم و از نظر من غیرقانونی است و شبهه تشکیل ستاد انتخابات در سایه را ایجاد می‌کند، پس چه لزومی به آوردن اسم من بوده و در آخر من بنویسند چند تا رای آورد.

صمدی با تاکید بر اینکه چند بار با من تماس گرفته شده و درخواست امضای درخواست را برای تشکیل خانه احزاب را کردند، ادامه داد: من در قبال اصرار آن‌ها برای حضور مؤتلفه در جلسه به آن‌ها گفتم، که مؤتلفه کار خلاف قانون نمی‌کند.

وی با بیان اینکه طبق قانون احزاب، حزبی رسمی محسوب می‌شود که حداقل 300 عضو داشته باشد، افزود: این احزاب اجازه نصب تابلو دایر کردن دفتر دارند در صورتی که در حال حاضر هر کس ادعای داشتن حزب می‌کند و منتصب به اصلاح طلبان و اعتدالیون است، دعوت می‌کنند در حالی که این اقدام برای طرف مقابل یعنی اصولگرایان انجام نمی‌شود.

دبیر حزب مؤتلفه استان زنجان با بیان اینکه در جلسات برگزار شده هم آدم‌هایی که ادب کلام را نسبت به انقلاب و نظام رعایت نمی‌کنند، اجازه صحبت پیدا کرده و به دیگران چنین فرصتی داده نمی‌شود، ادامه داد: به شخصه حضور در چنین جلساتی را به صلاح نمی‌دانم.

صمدی با بیان اینکه برگزار کنندگان انتخابات خانه احزاب در زنجان باد به غبغب انداخته و عنوان می‌کنند که زنجان نخستین استانی است که خانه احزاب راه‌اندازی کرده است، افزود: عجیب این است که این اقدام چرا در استان‌های دیگر از جمله اصفهان، تهران انجام نشده است.

وی با بیان اینکه خانه احزاب یک تشکل متمرکز محسوب می‌شود که با مرکزیت تهران تشکیل شده است، ادامه داد: به صورت قانونی هم خانه احزاب و وزارت کشور نباید شعبه استانی داشته باشد.

ارسال نظرات