مهر مادری در اقتصاد هم راهگشا شد

همت مادر و پسر یزدی به کمک تحقق اقتصاد مقاومتی آمد

بانوی کارآفرین یزدی به همراه فرزندش امروز با بهره گیری از طرح های اقتصاد مقاومتی در یزد موفق به راه اندازی واحد تولیدی قارچ خوراکی شده است.
کد خبر: ۸۸۱۱۱۹۵
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، توجه به ترویج و توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی کمک می کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است. از این رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.

زهرا مسلمان زاده بافقی از بانوان یزدی است که با همراهی پسرش مسعود صادقیان امروز با بهره گیری از طرح های اقتصاد مقاومتی در یزد موفق به راه اندازی واحد تولیدی قارچ خوراکی شده است.

وی گفت: زمانی که دیدم فرزندم بیکار است و به دنبال شغلی مناسب می‌گردد، با دیدن آگهی پرورش قارچ خوراکی، پیگیر شدیم و برای این کار آموزش دیدیم و پس از گرفتن پروانه کسب، زمینه کار تولید قارچ خوراکی را در زیرزمین منزل فراهم کردیم.

مسلمان زاده ادامه داد: با دریافت وام و تسهیلات اقتصاد مقاومتی با آماده کردن زیر زمین و مجهز کردن آن به کولر و رطوبت ساز و خرید کمپوست تولید قارچ را شروع کردیم و از این کار راضی هستیم.

وی افزود: با وجود اینکه برخی دوره‌هایی که اقدام به ریختن قارچ کردیم موفق نبودیم و خسارت دیدیم اما باز هم از این شغل راضی هستیم و همین که فرزندم در کنارم به کار مشغول است و بیکار نیست موجب خوشحالی من است و باز هم تمام توان خود را برای موفقیت در این کار قرار می‌دهیم.

این بانوی فعال حوزه اقتصاد مقاومتی درآمد این کار را خوب ارزیابی و تصریح کرد: نبود بازار فرش مناسب و وجود دلالان مهم‌ترین مشکلی است که اکنون با آن مواجه هستیم، دلالان تولیدات ما را با قیمت پایین خریداری می‌کنند و سود فراوانی از فروش آنها به دست می آورند؛ در واقع زحمت این کار را ما می‌کشیم اما سود آن را دلالان به جیب می‌زنند.

مسلمان زاده با اشاره به ضروررت تشکیل شرکت تعاونی برای تولید کنندگان قارچی، تصریح کرد: به دلیل وجود واسطه‌ها سود چندانی نصیب تولیدکنندگان نمی‌شود، از این رو لازم است شرکتی تعاونی راه‌اندازی شود تا علاوه بر تأمین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز با کوتاه کردن دست واسطه‌ها و دلالان، کمکی در فروش محصولات تولیدکنندگان حوزه اقتصاد مقاومتی باشند.

این بانوی کارآفرین اینگونه طرح‌های اقتصاد مقاومتی را در رفع مشکل بیکاری جوانان موثر دانست و افزود: با توجه به اینکه اینکونه طرح‌ها نیاز به سرمایه بالایی ندارد و می توان از تسهیلات ارائه شده از سوی بسیج سازندگی نیز استفاده کرد و از طرفی شغلی آسان و کم زحمت محسوب می‌شود، جوانان می‌توانند با فعالیت در این حوزه‌ها، موجب اشتغالزایی برای خود و دیگران باشند.

یزدآوا
ارسال نظرات