مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سرباز گفت: دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار جهانی هیچ گاه چشم دیدن وحدت میان اقوام ایرانی را ندارند
کد خبر: ۸۸۱۱۳۴۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان ،مراسم یادبود پنجمین سالگرد شهادت شهید مولوی مصطفی جنگی زهی و شهدای شهرستان سرباز با حضور علما و روحانیون شیعه و سنی، سران، معتمدان و ریش سفیدان طوایف استان و قشرهای مختلف مردم در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راسک برگزار شد.
حجت الاسلاولمسلمین مهدی الوانی در این مراسم با بیان اینکه شهید جنگی زهی از منادیان فعال وحدت شیعی و سنی در استان و شهرستان بود، اظهار داشت: آن چیزی که همگان از شهید جنگی زهی به یاد دارند روحیه ی بسیجی و ولایت مداری این شهید بزرگوار است به گونه ای که وی همواره دفاع از ولایت را سر لوحه کار و زندگی خود قرار داده بود.

وی در ادامه به اهمیت جایگاه شهید و شهادت پرداخت و افزود: در قرآن کریم از شهیدان به عنوان زندگان جاوید نام برده شده که این نشان از مقام والای شهدا است و حضرت امام خمینی(ره)  نیز شهدا را بهترین افراد می دانستند و همچنین رهبر معظم انقلاب هم مظهر قدرت ایران را شهدا می‌دانند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان سرباز، بیان داشت: در دین مبین اسلام شهید و شهادت یکی از مقدس ترین واژه هاست و به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص)"شهید اولین کسی است که وارد بهشت می‌شود و آرزوی بازگشت به دنیا را دارد" و این نشان از این مطلب است که این افراد به لذت شهادت در راه خدا دست یافته است.

وی با تاکید بر اینکه شهید جنگی زهی یک الگوی بزرگ برای طلاب و روحانیون شیعه و سنی است، تصریح کرد: مولوی شهید مصطفی جنگی‌زهی به عنوان شهید بصیرت استان سیستان و بلوچستان شناخته می‌شود چراکه این شهید بزرگوار فعالیت‌های زیادی در دفاع از ولایت فقیه و افزایش وحدت شیعه و سنی انجام دادند که این مهم می تواند بهترین الگو برای طلاب و روحانیون شیعه و سنی باشد.

 حجت الاسلام  الوانی  با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی و استکبار جهانی هیچ گاه چشم دیدن وحدت میان اقوام ایرانی را ندارند، خاطرنشان کرد: فعالیت های وحدت آفرین شهید جنگی زهی آنچنان اثرات بزرگی در منطقه داشت که دیگر کور دلان و دشمنان این انقلاب نتوانستند ولایت مداری این شهید بزرگوار را تحمل کرده و در نهایت ایشان را به شهادت رساندند.

ارسال نظرات