خبرهای داغ:
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار زنان با هدف ایجاد انگیزه و آگاهی‌بخشی به بانوان در همه استان ها باید راه اندازی شود.
کد خبر: ۸۸۱۱۴۲۰
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، فهمیه فرهمندپور در همایش تبیین نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری، گفت: بسیاری از بانوان انگیزه ورود به کسب و کار را دارند، اما اطلاعات کافی در این زمینه ندارند و به همین منظور مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار زنان در همه استان ها باید راه اندازی شود.

وی یادآور شد: فعالیت این مراکز باید زیر نظر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هر استان پیگیری شود.

وی، درباره مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار زنان گفت: در این مرکز فرهنگ کار و کارآفرینی ترویج ، مشاوره های تخصصی درباره امور کسب و کار ارایه و موانع فعالیت های اقتصادی بانوان شناسایی و برای آن راهکار داده می شود.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان این که بسیاری از بانوان درباره کمبود اعتبارات گلایه هایی را مطرح می کنند، با تاکید بر اینکه ایده سرمایه می آورد، افزود: دولت تدبیر و امید با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجه بوده است، اما با این حال، باید اعتبارات به نحوی مدیریت شود تا سهم بانوان نادیده گرفته نشود و این امر نیازمند همکاری و هم افزایی بیشتر دستگاه های اجرایی است.

فرهمندپور ادامه داد: اهداف و راهبردهای اقتصاد مقاومتی به سرمنزل مقصود نمی رسد، مگر با ترویج کار و کارآفرینی و برای این ترویج و فرهنگسازی باید بانوان پیش قدم باشند.

وی، یکی از دلایل اساسی به زمین ماندن نقش اقتصادی در جامعه را فاصله گرفتن بانوان از کسوت سنتی آن ها عنوان کرد و گفت: بانوان جوامع شهری و حتی روستایی از کسوت سنتی خود فاصله گرفته اند و حتی در زنان روستایی مصرف گرایی شیوع پیدا کرده است.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب برای مشارکت آحاد جامعه برای تحقق اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: هدف اصلی مقاوم سازی اقتصادی، مشارکت همه جامعه و تبدیل افراد جامعه به نیروی مولد اقتصادی بوده است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه تغییر در نظام فرهنگی کشور از زنان شروع می شود، گفت: زنان باید پرچم دار ایجاد تغییرات در نظام فرهنگ باشند.

وی افزود: فرهنگسازی در جامعه و ایجاد تغییر به بانوان وابسته است و نقش اول در فرهنگ و فرهنگسازی را بانوان بر عهده دارند.
وی افزود: اصلاح فرهنگ با آموزش و تغییر در بانوان جامعه حاصل می شود، زنان به ویژه مادران باید فرهنگ کار را در جوانان ترویج دهند و به آن ها انگیزه لازم برای انجام کار و کارآفرینی را تزریق کنند.

** هیچ تابلوی ورود ممنوعی برای حضور زنان در جامعه وجود ندارد
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با تاکید بر افزایش مشاغل خانگی در بین زنان، افزود: مشاغل خانگی جامعه هدف وسیعی را پوشش می دهد و تعارضی با نقش آفرینی مهم در فضای خانواده در این مشاغل وجود ندارد.

وی ادامه داد: تاکید بر حضور زنان در مشاغل خانگی، مبنی بر ممنوعیت حضور بانوان در دیگر شغل ها نیست و هیچ تابلوی ورود ممنوعی برای حضور زنان در جامعه وجود ندارد و آن ها می توانند در زمینه های دلخواه خود فعالیت کنند.

وی گفت: بانوان نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارند، با ترویج کار در جامعه و افزایش فعالیت های اقتصادی می توان از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

فرهمندپور با بیان این که بیکاری به خودی خود فسادافزاست، ادامه داد: استفاده نادرست از زمان به نوعی چالش و بیکاری محسوب می شود و بسیاری از بانوانی که زمان بیشتری در خانه دارند به اتلاف وقت و در برخی موارد به اموری مانند تماشای برنامه های ماهواره ای می پردازند که این یک تهدید است.
وی افزود: با فراهم بودن ثبات اقتصادی، بسیاری از مشکلات حل می شود و جامعه به توسعه اجتماعی می رسد، زیرا اشتغال لازمه ثبات اقتصادی است و کار از هجمه های فرهنگی جلوگیری می کند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با تاکید بر افزایش تولید صنایع دستی، گفت: در حوزه صنایع دستی در حوزه آموزش و تولید محصول با کیفیت مشکل کمتری وجود دارد، اما چالش اصلی این حوزه بازاریابی و فروش است.

وی افزود: برای افزایش مشاغل خانگی و ایجاد بازار فروش برای صنایع دستی باید بازارچه‌های دائمی برای عرضه محصولات در هر استان به وجود بیاید و همه دستگاه های اجرایی برای تحقق این امر باید با یکدیگر هم افرایی داشته باشند.

وی، ظرفیت انجمن اولیا و مربیان را ظرفیتی مغفول مانده مطرح کرد و گفت: با استفاده از انجمن اولیا و مربیان می توان برای بحث های آموزشی استفاده کرد و همچنین باید از مساجد برای بالابردن سطح علمی و دانش افزایی و ارتقای فرهنگ نیز به بهترین نحو استفاده کرد.
فرهمندپور گفت: بی آرمانی بزرگترین بلا را بر سر جامعه می آورد و بانوان و زنان بی آرمان تهدید برای جامعه محسوب می شوند و پایان همه آرمان ها روزی است که زنان ستیزه جو در جامعه وجود داشته باشند، زیرا جامعه به دنبال خانواده متعادل است و زنان باید بدانند که با مردان رقیب نیستند و باید آن ها را شریک خود بدانند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: ایجاد تغییر چشمگیر برای حل مشکلات حوزه زنان، نیازمند تغییر آموزش و بهسازی فرهنگ مردان است.

در همایش تبیین نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی استان سمنان، محمدرضا خباز استاندار، محمد همتیان معاون استانداری، علی معینی دانشمندی مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، زینب کرکه آبادی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و بانوان فعال و کارشناسان حوزه های مختلف حضور داشتند.

در این همایش 15 بانوی فعال از حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان سمنان، مسایلی مانند بیمه، امور مالیاتی، تسهیلات بانکی، فروش محصولات تولیدی و فقدان حمایت از فعالیت های مختلف بانوان را مهمترین مشکلات بانوان فعال در این استان برشمردند.



ارسال نظرات