خبرهای داغ:
مسؤول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان اصفهان گفت: در نخستین یادواره سردار شهید سید محسن صفوی و بیش از هزار شهید مهندس استان اصفهان از 4 اثر تولیدی متفاوت شامل کتاب، انیمیشن، اپلیکیشن و سایت رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۱۱۴۲۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

مجید حمزه امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج، اظهار کرد: برای نخستین بار بعد از زمان جنگ، یادواره سردار شهید سید محسن صفوی و بیش از هزار شهید مهندس و مهندسی رزمی استان اصفهان،7 بهمن‌ماه در خیمه گلستان شهدا برگزار می‌شود.

وی با اعلام این خبر افزود: نمایشگاه عملکرد و توانمندی‌های قرارگاه مهندسی خاتم‌الانبیاء نیز در حاشیه این یادواره از تاریخ 6 الی 8 بهمن‌ماه برپا خواهد شد.

دبیر ستاد یادواره شهدای مهندسی اصفهان با اشاره به 4 دوره آموزشی تخصصی که توسط کارشناسان خبره قرارگاه خاتم‌الأنبیا تدریس می‌شود، تصریح کرد: تجربه‌های طراحی و اجرای تونل مکانیزه خط 2 مترو مشهد، ملاحظات طراحی و اجرای سگمنت الیافی در حفاری مکانیزه، تجربه احداث پل‌های شهری با نگرشی بر پل‌های کابلی (مطالعه موردی پل کابلی شیراز) و آشنایی با فن‌آوری‌های روز تونل سازی در کشور (حفاری مکانیزه تونل) سرفصل‌های این دوره‌ها است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان بسیج مهندسین استان اصفهان و یا سایت بسیج دانشجویی استان برای شرکت در آن ثبت‌نام کنند.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان اصفهان از رونمایی 4 اثر تولیدی متفاوت در این یادواره خبر داد و گفت: کتابی در مورد سردار شهید سید محسن صفوی فرمانده قرارگاه صراط المستقیم به چاپ رسیده که در این مراسم معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: از 3 پویانمایی تخصصی و باکیفیت، تولید شده در مرکز هنرهای رقومی بسیج نیز رونمایی خواهد شد که به موضوع پروژه‌های خاص قرارگاه صراط المستقیم مثل احداث سد شهید سلیمی بر روی رودخانه بهمن‌شیر، ساخت سنگرهای بتنی شاخ بزی و ابتکارات شهید صفوی در زمان دفاع مقدس می‌پردازد.

حمزه راه‌اندازی سایت شهید محسن صفوی و شهدای مهندسی استان را نیز از دیگر برنامه‌های جنبی این یادواره ذکر کرد و یادآور شد: از نرم‌افزار تلفن همراه شهدای مهندسی استان اصفهان هم رونمایی می‌شود که مشخصات کلیه هزار شهید جامعه مهندسی در آن معرفی شده است.

دبیر نخستین یادواره شهدای مهندسی استان اصفهان با اشاره به اهمیت خدمات مهندسی در زمان جنگ خاطر نشان کرد: از اهداف برگزاری این یادواره، انتقال ابتکارات و تجربیات مهندسان دفاع مقدس به نسل جوان است تا در پروژه‌های خود به کار گیرند.

وی تصریح کرد: کاهش تلفات و افزایش توان نیروهای خودی و پیروزی‌های متعدد در جبهه از جمله دستاوردهای جامعه مهندسی در دوران دفاع مقدس است.

حمزه به علت نام‌گذاری «سنگرسازان بی سنگر» به مهندسان رزمی نیز اشاره کرد و گفت: قبل و بعد از اینکه عملیاتی شکل بگیرد، فعالیت‌های مهندسی در جریان بود و نیروهای فنی مهندسی همه جای جبهه حضوری انکارناپذیر داشتند.

به گزارش بسیج، نخستین یادواره شهید محسن صفوی و هزار شهید مهندس و مهندسی رزمی روز پنجشنبه 7 بهمن‌ماه از ساعت 15 با سخنرانی سردار یحیی صفوی، مشاور عالی فرمانده کل قوا و سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه است و نوای حاج صادق آهنگران برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها