مدیر شرکت مخابرات گرمی مغان گفت:‌ از 322 روستای شهرستان گرمی فقط 19 روستا از خدمات اینترنت پرسرعت بهره مندند.
کد خبر: ۸۸۱۱۴۶۶
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل از سیفار، حدود بیست سال از نصب نخستین ‌آنتن‌ تلفن همراه در کشور می‌گذرد ولی با وجود همه تبلیغات اپراتورهای همراه و ایرانسل و پیشرفت های چندساله اخیر، یک مسأله همچنان پابرجا است و آن هم دغدغه مردم برای داشتن ارتباط تلفنی باکیفیت است، ارتباطی که به دلایلی در پایتخت و شهرهای بزرگ رضایت نسبی مردم را جلب کرده اما هنوز نقاط روستایی و کمتر توسعه یافته‌ و شهرستان های مرزی همچون شهرستان گرمی وجود دارد که کاربران همچنان از کیفیت نامناسب شبکه‌های ارتباطی ناراضی هستند.

مشکلات همیشگی عدم پوشش شبکه و قطعی‌های مکرر اپراتورهای تلفن همراه، ایرانسل و تلفن ثابت در روستاهای شهرستان گرمی مشکل ارتباطی را سخت کرده به گونه ای که برخی از روستائیان زحمتکش از جمله اهالی روستای دمیرچی درسی علیا از بخش انگوت می گویند:

تلفن ثابت بیشتر خانوارهای روستای دمیرچی درسی علیا از بخش انگوت مدتهاست قطع شده و تلفن های همراه و ایرانسل آنتن نمی دهند و روند رسیدگی به خرابیهای تلفن ثابت هم به هیچ وجه قابل قبول نیست.

تعدادی ازجوانانی که در روستا بودند با بیان اینکه از حداقل امکانات مخابراتی در روستا، تلفن ثابت را داریم که آن هم مدتهاست قطع شده و زمانی که برای انجام کاری به شهرستان دیگر مسافرت می کنیم مجبوریم برای جویای حال  جسمانی پدران و مادران پیرساکن در روستا ازشهرهای دور به روستاهای همجوار زنگ بزنیم و مثل دهه70 بعد از یک روز جویای حال جسمانیشان باشیم. آیا این شرایط برازنده یک روستاست؟ ما نمیدانیم فکر مخابراتیها مهاجرت و بدون سکنه کردن این روستاهاست. یا چیست؟به امید روزی که تلفن همراه و اینترنت در روستای ما آنتن دهد و یا حداقل وضعیت تلفن ثابت در روستاها بهتر شود.

قابل ذکر است که در بحث اینترنت پرسرعت هم در اکثر روستاها حتی روستاهای بالای 150خانوار مشکل اساسی وجود دارد به گونه ای که فقط روستاهای انگشت شماری از خدمات اینترنت بهره مندند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین سفر خود به همراه تمامي مديران حوزه‌آي سي تي کشور، قول بهره مندی روستاهای با جميت بالا را از اینترنت پرسرعت داد.

نزديك دو ماه پس از سفر وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات به استان اردبيل بود که آذر نژاد معاون عمرانی استاندار اردبیل در سفر به گرمی از زیر پوشش تلفن همراه قرارگرفتن 173 روستا از مجموع 322 روستای شهرستان گرمی خبر داد و افزود: هم اکنون 19 روستای این شهرستان از خدمات اینترنتی بهره مندند.

وي از تامین زیرساختهای لازم برای راه اندازی اینترنت در 750 روستای استان اردبیل خبر داده بود که از این تعداد 163 روستا سهم  شهرستان گرمی بود.

بنا به گفته ی قسمت پاکمنش مدیر شرکت مخابرات  شهرستان گرمی در این مدت که از سفر معاون عمرانی استاندار اردبیل به شهرستان گرمی می گذرد به تعداد روستاهای که قرار بود از اینترنت پرسرعت بهره مند شود اضافه نشده است و فقط همان آمار قبلی یعنی 19روستا از 322 روستای شهرستان گرمی از اینترنت پرسرعت بهره مندند.

حال روستائیان زحمتکش، ضمن قدردانی از خدمات ارائه شده از سوی مسئولین به این قشر مولد انتظار دارند تا وعده ای که برای بهره مندی 163روستای شهرستان گرمي از اینترنت پرسرعت تا پایان سال جاری داده بودند عملی شود تا مشکلات آنها در بحث ارتباطات و اینترنت حل شود.
ارسال نظرات