دبیر ستاد همایش گردشگری سلامت کشورهای اسلامی، با بیان برگزاری دومین کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت رونق توسعه کشورهای غرب ‌آسیا و ایران در حوزه علمی، پزشکی و سلامت خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۱۴۷۵
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، محمد ضابطی طرقی، دبیر ستاد همایش گردشگری سلامت کشورهای اسلامی، درباره برگزاری دومین کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی، با بیان اینکه هدف از این کنگره توسعه بازار مشترک ایران و غرب آسیا است، گفت: دلیل اصلی برگزاری این کنگره، رسیدن به بازار مشترک تعامل تجاری و اقتصادی در محوریت‌های سلامت است.

طرقی، ادامه داد: کشور ما ظرفیت‌های خوب و بسیار زیادی در زمینه‌های گردشگری سلامت دارد که متاسفانه نتوانستیم در این محور از ظرفیت‌هایی که داریم به نحوه احسن استفاده کنیم؛ اگر بتوانیم در این حوزه نشست‌های متعدد و تجاری برگزار کنیم می‌توانیم آینده خوبی را برای کشورمان ترسیم کنیم.

وی با اشاره به هدف برگزاری این همایش تصریح کرد: بیشترین فعالیت و هدفی که ما در این کنگره داریم این است که بتوانیم ایران را تبدیل به یک بازار مشترک کشورهای اسلامی در حوزه سلامت و گردشگری کنیم؛ کنگره سال گذشته نیز تعاملات فن‌آوری، اقتصادی و تجاری در آن دیده شد؛ امسال هم حوزه‌های بیشتری در این کنگره اضافه شده؛ از جمله سلامت دارو و تجهیزات پزشکی علمی، آموزشی، تحقیقات و فن‌آوری و همچنین نشست‌های تجاری سرمایه‌گذاری گنجانده شده که امیدواریم مثل سال گذشته با استقبال خوبی روبرو شود.

ضابطی، با بیان اینکه در این کنگره رونمایی از یک سری خدمات پزشکی انجام می‌شود، گفت: بحث گردشگری سلامت با محوریت بخش‌های خصوصی و تقویت این بخش‌ها برای جذب توریست درمانی موثر است که این کنگره درباره این موضوع نیز اقداماتی را انجام می‌دهد.

دبیر ستاد همایش گردشگری سلامت کشورهای اسلامی، با اشاره به حمایت‌های وزارت بهداشت و درمان در این کنگر گفت: وزارت بهداشت و درمان مثل سال گذشته حمایت‌هایی را در این راستا انجام داده است ولی اولویت اول ما این است که وجه دولتی در این کنگره نمایان نشود، بلکه وجه بین المللی داشته باشد؛ سال گذشته کشورهای مالزی، قزاقزستان، لبنان، عراق، سوریه، افغانستان و آذربایجان حضور داشتند امسال هم از کشورهای اروپایی نیز حضور دارند؛ در کنگره سال گذشته 100 مهمان خارجی داشتیم که امسال البته تا به این لحظه که رایزنی‌های خاص را انجام دادیم که حدود 400 مهمان خارجی اعم از اروپایی و آسیای غرب در این کنگره بین المللی شرکت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، دومین کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی پنجم تا هفتم اسفندماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.


ارسال نظرات