رجبی در نشست خبری ششمین هم اندیشی سینما انقلاب:
رجبی گفت: در حال حاضر سینمای اجتماعی ما در تقابل با سینمای عدالت است و راه برون رفت از این موضوع تمرکز بر مسئله عدالت است.
کد خبر: ۸۸۱۱۵۰۴
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج نشست خبری ششمین هم اندیشی سینما انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس با حضور محمد کوچک دبیر سینما انقلاب، روح الله رجبی دبیر سابق سینما انقلاب و آرش فهیم نماینده اهالی رسانه و جمعی از اهالی رسانه در سرای شهید آوینی حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری روح الله رجبی دبیر سابق سینما انقلاب بحث را آغاز کرده و گفت: امسال هم اندیشی سینما انقلاب خاص است چرا که وضعیت سینما خاص است سال گذشته وضعیت فروش فیلم ها خوب بود و امسال تعداد فیلم ها بالا رفته و به حدود 90 تا رسیده و این بحث ها را سخت تر و پیچیده تر می کند.

وی افزود: قصد داریم امسال از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرده و همه فیلم های موجود را اکران کنیم و در این راه تلاش خواهیم کرد البته ما به دنبال اکران های خصوصی وسیع و جذاب هستیم.

رجبی تاکید کرد: تلاش امسال بر این است که مجموعه طرح های جدیدتری را پیاده کنیم و تحولات بنیادی داشته باشیم و این حرکت ها را در طول سال به صورت جدی تر ادامه می دهیم.

دبیر سابق سینما انقلاب تصریح کرد: از لحاظ عملیاتی مجموعه ای از اصحاب اندیشه و هنر و رسانه گرد هم آمده اند اما هدف اصلی دنبال کردن بحث های تخصصی به صورت نرم و گفتگو محور است.

رجبی اظهار داشت: در حال حاضر سینمای اجتماعی ما در تقابل با سینمای عدالت است و راه برون رفت از این موضوع تمرکز بر مسئله عدالت است. باید به این سوالات پاسخ داد که آیا ما نباید قهرمان داشته باشیم؟ سینمای انقلاب قهرمان محور است یا خیر؟

وی گفت: سینمای اجتماعی ما نگاه فرد محور و مایوس دارد سینمای نا امیدی و بی تدبیری است. آیا در مقابل این سینما سینمای دیگری قابل تعریف است؟

رجبی گفت: ما در تقابل با جشنواره فجر تعریف نمی شویم اما جشنواره پفکی هم نیستیم که در کنار جشنواره فجر رشد کنیم نگاهمان به فضای هنر این است که صرفا تولید کار را پیش نمی برد و بخشی از آن رسانه است.
 
وی افزود:  هر سال جشنواره فجر شعاری دارد ولی هیچ اثری در بدنه مردم نمی گذارد شش سال است با دوستان مختلف صحبت کرده ایم ولی جشنواره فجر هرگز میل ندارد از فضای هیجانی بیفتد بزرگترین ابزار فرهنگی که سر و صدا دارد جشنواره فجر است حتی روزنامه ای که به علم و اقتصاد می پردازد هم به جشنواره فجر توجه می کند بنابر این باید بیشتر به آن پرداخت.
 

ارسال نظرات