مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

اعضای نوجوان مرگ مغزی برازجانی جان ۳ نفر را نجات داد

بوشهر- مسئول واحد فراهم آوری اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: اهدای اعضای بدن نوجوان 13 ساله مرگ مغزی در برازجان استان بوشهر به سه بیمار زندگی دوباره بخشید.
کد خبر: ۸۸۱۱۵۱۵
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

  علیرضا باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اعضای بدن این نوجوان اهل برازجان که دراثر تصادف با تخریب برگشت ناپذیر سلولهای مغز و تشخیص مرگ مغزی ابتدا در بیمارستان شهید گنجی برازجان و سپس در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بستری بود با رضایت کامل خانواده اش به نیازمندان اهدا شد.
وی یادآورشد: این نوجوان به نام عباس غانمی فرزند جانباز و آزاده سرافراز عدنان غانمی بود که ایثارگری را از پدرش به ارث برده و چندین روز قبل از حادثه به مادرش گفته بود که اگر اتفاقی برای من افتاد اعضای بدنم را اهدا کنید.
باقری اظهارداشت: این خانواده بویژه پدر ایثارگرش در چنین لحظات حساسی که مرگ جگرگوشه بسیار دردناک است رضایت دادند که جان فرزندشان در کالبدی دیگر ادامه حیات دهد و فرزند خود را فدای شادی همنوعان کنند.
وی اضافه کرد:با انجام مراحل مختلف هماهنگی های پزشکی و فراهم کردن شرایط پیوند سه عضو این بیمار شامل دو کلیه و کبد برای پیوند به بیماران دیگر برداشته شد.
مسئول واحد فراهم آوری اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باتوجه به اینکه هر فرد مرگ مغزی شده تا هشت عضو را می تواند اهدا کند و این بیمار شرایط آن را داشت اما به دلیل بعد مسافت استان با بیمارستانهای پیوند اعضا در شیراز و تهران این امر امکان پذیر نبود.
باقری تصریح کرد: این اهدای عضو نهمین مورد در استان بوشهر در سال جاری است و بیست و یکمین مورد در تاریخ استان است.
این مسئول افزود: علاقه مندانی که خواستار دریافت کارت اهدای عضو هستند باید از طریق سامانه دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند و خانواده خود را نیز در جریان این کار خداپسندانه قرار دهند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات