بخشایش گفت: تورم با رکود آمیخته است به تعبیری رکود باعث می شود تورم پایین آید. حال و روز اقتصاد ایران وضیعتی مشابه را دارد و با رکود زیاد و کسادی بازار در مسکن و دیگر حوزه ها باعث شد تا تورم تک رقمی بوجود آید.
کد خبر: ۸۸۱۱۵۶۲
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، درباره تورم تک رقمی موجود در کشور اظهار داشت: دیدی که دولت در خصوص تورم دارد با دیدی که مردم دارند، کاملا متفاوت است. یعنی دولت یک روز از ماه را در سال مشخص می کند و نبست به آن آمار و ارقام می گیرد.

وی افزود: تورمی با رکود آمیخته است به تعبیری رکود باعث می شود تورم پایین آید چراکه با یکدیگر رابطه عکس دارند. حال و روز اقتصاد ایران وضیعتی مشابه را دارد و با رکود زیاد و کسادی بازار در مسکن و دیگر حوزه ها باعث شد تا تورم تک رقمی بوجود آید.

بخشایش تصریح کرد: تورم تک رقمی وقتی معنا پیدا می کند که ایجاد اشتغال کند، تورم پایین وقتی مفهوم می شود تا وضع معیشتی مردم بهبود پیدا کند. به همین دلیل است که می گویند با مردم آمار بازی نکنید چراکه آمار با احساس فاصله زیادی دارد و کشور از واقعیت دور می شود.

این نماینده گفت: اهداف رئیس جمهور بیشتر جنبه انتخاباتی دارد یعنی مناظره ها، نشست های خبری، گفتمان با مردم همگی به سمتی رفته است که رنگ و بوی انتخاباتی می گیرد تا بتواند رای اعتماد مردم بدست آورد.

ارسال نظرات