رئیس پارک علم و فناوری لرستان:

وجود ۵۳۲ فناور در پارک علم و فناوری و مراکز رشد لرستان

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت :با وجود ۶۷ هسته فناور در پارک علم و فناوری لرستان در مجموع ۵۳۲ فناور در پارک و مراکز رشد استان مشغول فعالیت هستند.
کد خبر: ۸۸۱۱۵۹۰
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، محمودرضا شاکرمی در جلسه ستاد تحقق اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری برگزارشد به نتایج مثبت جلسه استاندار با فناوران و پژوهشگران استان اشاره کرد و اظهار داشت: با برگزاری این جلسه و دستور استاندار لرستان برای رفع مشکلات پیش روی فناوان استان مشکلات چند نفر از آن ها مرتفع شد.

وی با اشاره به اینکه قبل از سال جاری ۳ مرکز رشد در استان وجود داشت، افزود : طی امسال موافقت اصولی برای تاسیس مرکز الیگودرز گرفته شد و این مرکز اکنون شروع به کار کرده و مرکز رشد شهرستان دورود نیز در حال راه اندازی است.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان یکی از مشکلات اصلی پیش روی پارک علم و فناروی لرستان را عدم تخصیص اعتبارات آن در سال ۹۵ دانست و تصریح کرد: در کشور ۱۰ پارک علم و فناوری سطح سه بوده که پارک لرستان نیز جزء آن ها محسوب می شود و با مشکل عدم تخصیص اعتبارات مواجه است بطوریکه اعتبارات تملک و دارایی و متفرقه آن صفر بوده است.

شاکرمی تعداد شرکت های مستقر در این پارک را ۱۳۰ شرکت برشمرد و گفت: از این تعداد حدود ۱۵ شرکت دانش بنیان بوده و ۱۵ شرکت دیگر برای گرفتن رتبه دانش بنیانی در حال ارزیابی هستند.

وی به وجود ۶۷ هسته فناور در پارک علم و فناوری لرستان اشاره کرد و عنوان داشت : در مجموع ۵۳۲ فناور در پارک و مراکز رشد استان مشغول فعالیت هستند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با اشاره به اینکه ۱۶ شرکت دانش بنیان در سطح استان فعالیت دارند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۵ شرکت در پارک علم و فناروی مستقر بوده و یک شرکت دیگر در جهاد دانشگاهی لرستان مستقر است.

شاکرمی تصریح کرد: از ۱۶ شرکت دانش بنیان موجود در لرستان ۲ مورد صنعتی، ۲ مورد تولیدی و ۱۲ مورد نوپا هستند.

وی افزود : برای تجاری سازی محصولات ۶ شرکت نوپا دانش بنیان موجود در لرستان توانسته ایم از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تسهیلات دریافت کنیم و کارگروه این معاونت هنوز برای پرداخت تسهیلات به ۶ شرکت نوپای دیگر لرستان متقاعد نشده است.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان در ادامه بر لزوم فراهم شدن بسترهای مورد نیاز برای فعالیت شرکت های دانش بنیان استان تاکید داشت و خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری لرستان برای فراهم کردن بستر لازم برای فعالیت فناوران تلاش بسیاری می کند ولی واقعیت این است که بسیاری از دستگاه ها ما را در این زمینه کمک نمی کنند.

انتهای خبر /ز

ارسال نظرات