به میزبانی فرهنگسرای گلستان:
همه اعضای گروه فیتیله ای همیشه دغدغه کودکان کار و پرداختن به حوزه آنها را داشته و دارند.
کد خبر: ۸۸۱۱۶۰۳
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، "همه اعضای گروه فیتیله ای همیشه دغدغه کودکان کار و پرداختن به حوزه آنها را داشته و دارند. ما تلاش کرده ایم براساس نقش فرهنگی و تأثیرگذاری که در میان مردم داریم بتوانیم پیشگامی باشیم در پرداختن به مسائل کودکان کار".علی فروتن یکی از اعضای گروه فیتیله ای با بیان این مطلب گفت: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در خوبی و بدی های شکل گرفته پیرامون مان سهیم هستیم و امروز زمان اینکه مردم کنار بنشینند و بگویند پرداختن به موضوع کودکان کار و حتی خانواده های بی سرپرست صرفا مسئولیت دولت و سازمان های دولتی است گذشته است.
وی با بیان اینکه همه ما در خانواده خود کودک داریم و تجربه چطور رفتار کردن با کودکان را آموخته ایم، افزود: چه خوب است که اگر با کودکی سر چهارراه و در حال دستفروشی روبه رو می شویم احساسی که به او داریم دقیقا همان حسی باشد که نسبت به عزیزترین کودک زندگی خود داریم.
فروتن با تأکید بر اینکه شما اگر دنیا پول به کودک کار سرچهارراه بدهید ممکن نیست بتوانید ادعا کنید مشکلاتش را حل کرده اید یا خوشحالش کرده اید، اظهار داشت: اما قطعا در عرض چند ثانیه ای که پشت چراغ قرمز چهارراه انتظار سبز شدن را می کشید می توانید لبخند و محبت سبزی را به کودک دستفروش هدیه بدهید.
وی تأکید کرد: کافی است تک تک ما خودمان را مسئول بدانیم و احساس تکلیف کنیم اگر چنین احساسی داشته باشید هرکس در جایگاه فردی و شغلی خودش می تواند گرهی از زندگی کودکان کار بازکند.
این هنرمند فعال در عرصه کودکان با بیان اینکه خوشبختانه سال هاست نذرهای فرهنگی جای خودشان را به نذرهای مادی داده اند، تصریح کرد: بیاییم برای سلامت خودمان، خانواده و عزیزان مان اصلا برای زندگی بهتر و با امید به اینکه در شهر و کشوری زندگی کنیم که هیچ کودکی سر چهارراهش نباشد نذر فرهنگی کنیم.
فروتن با اشاره به اینکه تجربه ثابت کرده که هرجایی فرصتی برای کمک به کودکان کار باشد ما حضور موثر داریم، عنوان کرد: ما فیتیله ای ها در بین کودکان شناخته شده هستیم دقیقا ما هم به سهم خودمان در قبال این شناخته شده بودن مسئول هستیم و از هیچ تلاشی در زمینه کمک به کودکان کار دریغ نمی کنیم.
وی با بیان اینکه خوشحالم این بار شهرداری برای حضور فعال هنرمندان، ورزشکاران و چهره های شناخته شده در کمک به کودکان کار واسطه شده است، ادامه داد: قطعا حضور افراد شناخته شده می تواند کمک حال باشد خوشبختانه بارها ثابت شده وقتی هنرمندان در فعالیتی پیشقدم می شوند مردم هم لطف میکنند و حضور فعال دارند.
این عضو گروه فیتیله ای ها در پایان با تأکید براینکه با افتخار در برنامه های حمایتی از کودکان کار شرکت می کنیم، خاطر نشان کرد: گروه فیتیله ای با افتخار در برنامه "جهاد مهربانی" که به همت شهرداری و به میزبانی فرهنگسرای گلستان برگزار می شود شرکت خواهد کرد و به سهم خود تلاش می کند هرچند کوچک اما زمینه ساز خیر و نذر فرهنگی به کودکان کار باشد.
علاقمندان به شرکت در حرکت نذر فرهنگی ویژه کودکان کار با نام "جهادمهربانی" یا حضور در برنامه های ویژه این برنامه می توانند به فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک ،میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند وعلاقمندان برای کسب اطلاعات بیشترمی توانند با شماره تلفن ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگیرند.
ارسال نظرات