مدیرعامل مجمع فعالان فضای مجازی گفت: انتشار اخبار کذب در فضای مجازی درباره حادثه پلاسکو موجب تخریب روحیه نیروهای متهعد و مسئول حاضر در صحنه و جریحه دار شدن احساسات خانواده های آتش نشان ها شد.
کد خبر: ۸۸۱۱۶۳۰
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

مهندس مهدی صرامی مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای آتش نشان با اشاره به نقش فضای مجازی در اطلاع رسانی حوادث اظهار داشت: نیروهای خوبی در حوزه فضای مجازی در کشور وجود دارند اما متاسفانه اتکاء بر زیرساخت ها و سامانه های نرم افزاری دشمن در حوزه فضای مجازی منجر به تهدید محور شدن فضای مجازی شده که حادثه پلاسکو نیز دقیقاً همین موضوع را نشان داد.

وی با اشاره به لزوم مدیریت این فضا برای جلوگیری از دروغ پردازی رسانه های بیگانه افزود: خسارت شایعاتی که در فضای مجازی درباره حادثه پلاسکو منتشر شد از خسارات وارد شده به حوزه اقتصادی و فنی کشور بیشتر بود. چراکه این شایعات بی مبنا و دروغ پردازی ها به سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی مردم ضربه می زند اما متاسفانه از طریق شبکه های اجتماعی خارجی مطالب اشتباه و دروغ با تیراژ بسیار بالایی منتشر شد.

مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی متذکر شد: البته مردم ما بسیار هوشمند هستند و به منابع خبررسانی رسمی اعتماد دارند اما مشکل این است که حجم شایعات بدون توجه به صحت و کذب آن در فضای مجازی توسط برخی منتشر می شود.

صرامی خاطر نشان کرد: آمار و ارقام عجیب و غریبی در این زمان های بحرانی خوراک برخی ها در فضای مجازی می شود و این باید برای مردم و مسئولان مایه عبرت باشد؛ انتشار اخبار کذب در فضای مجازی درباره حادثه ساختمان پلاسکو موجب تخریب روحیه نیروهای متهعد و مسئول حاضر در صحنه و همچنین جریحه دار شدن احساسات خانواده های آتش نشان های عزیزمان شد.

مدیر عامل مجمع فعالان فضای مجازی تصریح کرد: بی توجهی به کارآمدی در مدیریت و عدم ایجاد زیرساخت های متکی به توان داخلی در فضای مجازی در چینن بزنگاه هایی به وجهه و سرمایه ملی کشور آسیب می رساند لذا امیدواریم مسئولان از حوادثی که در چند ماه اخیر از طریق فضای مجازی منجر به تخریب روحیه مردم شده عبرت بگیرند و تدابیر مناسبی را اتخاذ کنند.


ارسال نظرات