محسن خیرآبادی گفت: مسوولان باید صنعت موشکی را به عنوان الگوی تحقق توانمندی ایرانی در نظر بگیرند . به نوعی توانمندی‌های ایران در صنعت موشکی نمونه بارز تحقق اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: ۸۸۱۱۷۱۰
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸

محسن خیرآبادی فرمانده پایگاه شهدای فلسطین سبزوار به عنوان فرمانده برتر جشنواره مالک اشتر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: صنعت خودروسازی در کشورمان در مقایسه با صنعت موشکی دچار افت شدیدی بوده است و صنعت خودروسازی وارداتی رشد بیشتری در کشور یافته است. این در حالی است که باید تولید ملی با کیفیت، متنوع و برخوردار از بازار ملی و جهانی باید جزو اولویت خودروسازان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه صنعت موشکی ایران از  اقتدار و سربلندی بین المللی برخوردار بوده است افزود:توانمندی‌های روزآمد و دستیابی به قابلیت‌های جدید در دکترین موشکی همواره مورد تایید بوده است. توانایی ساخت موشک در ایران نشان از قابلیت جدید توانمندی های عملیاتی نیروهای مسلح است و این در حالی است که ایران جزو معدود کشورهای تولید کننده موشک در سطح دنیا است.

خیرآبادی در ادامه گفت: طی چند سال اخیر تمرکز صنعت دفاعی ایران در کنار دیگر پیشرفت‌ها و توانمندی‌ها بر روی صنعت موشکی بوده است که به نوعی توانمندی‌های ایران در صنعت موشکی نمونه بارز تحقق اقتصاد مقاومتی است و هر روز فناوری جدید موشکی از رسانه ها منتشر می‌شود.

وی در خاتمه افزود: مسوولان باید صنعت موشکی را به عنوان الگوی تحقق توانمندی ایرانی در نظر بگیرند . واقعیت این است که ایران طی یک دهه گذشته موفق به نوعی بومی سازی فناوری موشکی شده است که عبارت است از توانایی تولید و بهینه سازی موشک‌ها. این در حالی است که در سایر بخش‌های اقتصادی چنین پیشرفتی را شاهد نیستیم.

ارسال نظرات