دانشگاه باید در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاثیر گذار باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه در نشست راهیان نور دانشجویی دانشگاه های این شهرستان با اشاره به نقش دانشگاه ها در عرصه علم و فرهنگ در جامعه، گفت: دانشگاه باید در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۸۸۱۱۷۵۵
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا ولیلو افزود: تلاش و حرکت در راستای تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از طریق دانشگاه ها و دانشگاهیان، رسالتی ارزشمند برای این قشر فرهیخته است.

وی ادامه داد: برگزاری اردوهای فرهنگی و تربیتی راهیان نور دانشجویی، فرصتی مناسب برای آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان با مجاهدت ها و ایثارگری های شهدا در قالب بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس است.

ولیلو اظهار کرد: حفظ و ترویج ارزش های دفاع مقدس و انتقال روحیه ایثار و شجاعت به نسل های آینده مهم ترین اهداف فرهنگی و تربیتی اردوهای راهیان نور بوده و مشارکت دانشگاه ها در این حرکت فرهنگی موجب تقویت معنوی جوانان این مرز و بوم است.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان با حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، از نزدیک شاهد حماسه آفرینی های رزمندگان در عملیات های مختلف جنگ تحمیلی و ایثارگری های شهدا شده و با شناخت از سیره آن ها، سبک زندگی این افتخارآفرینان را الگو وسرمشق زندگی خود قرار دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با بیان اینکه دانشجویان با هر گرایش سیاسی در این اردوها حضور معنوی دارند، تصریح کرد: این قشر تحصیلکرده و جوان، بدون کوچکترین اختلاف، با معنویت کامل انس با شهدا و ارمان های آن ها را نزدیک تر از همیشه لمس می کنند.

وی ادامه داد: وقتی سختی ها و معنویت راهیان نور باهم آمیخته می شود، دانشجویی با لباس های اتوکشیده بر خاک های فکه و طلائیه و شلمچه زانو می زند، لحظات اعجاب انگیزی را خلق می کند که گفتنی و شنیدنی نبوده و فقط لمس کردنی است.

وی با اشاره به شکل گیری موج بیداری اسلامی در منطقه، گفت: امروز بیداری اسلامی مرهون روشنگری‌های رهبری در بین امت اسلامی است.

ولیلو افزود: اندیشه‏‌های والای رهبر نه تنها به مرزهای جغرافیایی کشور محدود نشده بلکه با عبور از منطقه، ذهن انسان‏‌های آزاده و حق طلب را در سراسر دنیا به خود معطوف کرده است.

در اردوی راهیان نور دانشجویی 200 نفر از دانشجویان دانشگاه های مراغه اسفند سال جاری از مناطق عملیاتی جنوب بازدید می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها