خبرهای داغ:
به مناسبت ایام‎الله دهه فجر؛
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کیک 38 متری در شهرستان گالیکش با همکاری اتاق اصناف پخته و توزیع می‎شود.
کد خبر: ۸۸۱۱۷۵۸
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از فارس، حسینقلی قوانلو عصر امروز طی نشستی با گروه خبری فجر استان گلستان با گرامیداشت ایام‎الله دهه فجر اظهار کرد: امسال طبق روال سال‎های قبل برنامه‎های ویژه‎ای در ستاد دهه فجر تدارک و پیش‎بینی شده است، اصناف و صنعت گلستان در برگزاری برنامه‎های دهه فجر پررنگ‎تر ظاهر خواهند شد.

وی ویژگی برنامه‎های دهه فجر را با رویکرد اقتصاد مقاومتی عنوان و تصریح کرد: جشن رونق تولید و راه افتادن واحدهای تولیدی متوقف با رویکرد اقتصاد مقاومتی در سه نقطه شهرک صنعتی آق‎قلا، شهرک صنعتی کردکوی و شهرک صنعتی گنبدکاووس برگزار می‎شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: نقش صنعت در اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‎های سازمان در راستای شعار سال است، آذین‎بندی و چراغانی خیابان‎ها با کمک اتاق اصناف، بازاریان و صنعت‎گران در دستور کار است، آذین‎بندی شهرک‎های صنعتی از پنجم بهمن آغاز و تا قبل از 11 بهمن انجام می‎شود.

قوانلو از برپایی 21 ایستگاه صلواتی در روز 12 بهمن خبر داد و ابراز کرد: ایستگاه‎های صلواتی از مسیر فرودگاه تا نقاط مختلف شهر گرگان و مختلف استان برپا می‎شود.

وی از برگزاری نشست هم‎اندیشی و جشن رونق تولیدی خبر داد و گفت: به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کیک 38 متری در شهرستان گالیکش با همکاری اتاق اصناف پخته و توزیع می‎شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در خصوص دیگر برنامه‎های دهه فجر بیان کرد: حضور در مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری جشن انقلاب در مصلی علی‎آبادکتول، برپایی 15 ایستگاه صلواتی در مسیر راهپیمایی دیدار با خانواده معظم شهدا و حضور در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن از جمله برنامه‎های دهه فجر است.

قوانلو گفت: 32 پروژه صنعتی با سرمایه‎گذاری 105 میلیارد تومان تعداد 536 نفر اشتغالزایی به همراه داشته است برای این پروژه‎ها از هفته دولت تاکنون پروانه بهره‎برداری صادر شده است.

وی بیان کرد: سه پروژه در گرگان با اعتبار 25 میلیارد تومان و اشتغالزایی 33 نفر، تعداد هفت پروژه در شهرستان آق‎قلا با اعتبار 25 میلیارد تومان و اشتغالزایی 162 نفر، هفت پروژه در گنبدکاووس با اعتبار 6 میلیارد و 600 میلیون تومان و اشتغالزایی 69 نفر به بهره‎برداری می‎رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: شهرستان بندرگز با تعداد سه پروژه و اشتغالزایی 19 نفر، بندرترکمن با دو پروژه و 2 میلیارد و 600 میلیون تومان و اشتغالزایی 22 نفر، کردکوی با پنج پروژه و اعتبار 39 میلیارد تومان به بهره‎برداری خواهد رسید.

قوانلو با بیان اینکه تاکنون 332 واحد صنعتی حدود 400 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید گرفتند، ابراز کرد: تعداد 236 واحد حدود 234 میلیارد تومان تسهیلات مستقیم از بانک‎ها دریافت کردند، تاکنون از 318 واحد حدود 108 واحد صنعتی نزدیک به 200 میلیارد تومان در بخش صنعت تسهیلات گرفتند.

وی با اشاره به اینکه از 108 واحد صنعتی که تسهیلات گرفتند بازدید شده است، گفت: 827 شغل جدید ایجاد شده و 625 نفر بیمه شدند و 202 هنوز بیمه ندارند 65 واحد نیز افزایش تولید داشتند اما افزایش اشتغال نداشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: این استان مقام ششم را در بخش رونق تولید دارد، 53 واحد متوقف در این دولت وارد چرخه تولید شد، 12 واحد متوقف امسال راه اندازی کردیم، 600 میلیارد تومان تسهیلات برای استانی مانند گلستان رونق تولید برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

قوانلو با اشاره به اینکه هشت واحد با استفاده از تسهیلات رونق تولید احیا شدند، ابراز کرد: 332 واحد تسهیلات گرفتند حدود 100 واحد مشکل چک برگشتی و معوقه نداشتند اما بیش از 220 واحد جزو واحدهایی بودند که در شرایط عادی نمی‎توانستند وام دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان ظرفیت تولید 2 هزار و 500 تن ید را دارد، گفت: تولید استان اکنون 350 تن است، ید و صدف کوهی جزو دو صنایع معدنی دارای ظرفیت استان گلستان هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها