در نشست مشترک طلاب با مدیرکل ارشاد هرمزگان مطرح شد

مذاق اسلام و انقلاب با ترویج موسیقی لهوی سازگار نیست

جمعی از روحانیون و اساتید حوزه‌های علمیه استان هرمزگان در نشستی با مدیرکل ارشاد این استان در دفاع از بیانیه منتشره طلاب در اعتراض به افزایش کنسرت‌های موسیقی در بندرعباس، اعتراض به هنر سست را نهی از منکر دانستند.
کد خبر: ۸۸۱۱۷۹۵
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، جمعی از روحانیون و اساتید حوزه‌های علمیه استان شامگاه شنبه در محل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در نشستی با علیرضا درویش‌نژاد مدیرکل ارشاد استان در دفاع از بیانیه منتشره طلاب مبنی بر افزایش کنسرت‌های موسیقی در بندرعباس، اعتراض به هنر سست و فحشاآور را نهی از منکر دانستند.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حاجبی نماینده طلاب استان و استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هنر فاخر مورد تأیید اسلام است ولی هنر بی‌محتوا و فحشاآور مورد نفرت است، خاطرنشان کرد: اعتراض به هنر سست و فحشاآور، نهی از منکر است و امروز امر به معروف و نهی از منکر فقط وظیفه شرعی نیست بلکه نشانه انقلابی بودن است.

وی افزود: جامعه طلاب از بهترین هنرمندان هستند و رهبری عظیم‌الشأن انقلاب خود از شاعران طراز اول است، تعداد طلاب انقلابی معترض نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی بیشتر از تعدادی محافظه‌کارند و آنها صریح و واضح و به موقع از مبانی انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی معصومی از اساتید حوزه نیز گفت: مذاق اسلام و انقلاب با ترویج موسیقی لهوی سازگار نیست و ما به‌دنبال تربیت انسان‌ها در طراز حکومت امام زمان (عج) هستیم که با این‌گونه رفتارها، تربیت نمی‌شود.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام محمد برزگرپور مسؤول سازمان بسیج طلاب هرمزگان هم تصریح کرد: مگر نماینده ولی فقیه نسبت به آزار رساندن مردم توسط گروه‌های موسیقی در شب‌ها و در محلات تذکر ندادند، باید دید که چه کارهایی در این زمینه انجام شده است؟ چرا تعداد کنسرت‌های این شهر این‌گونه رو به افزایش است؟

حجت‌الاسلام حسن جلایی معاون آموزش و عضو جامعه روحانیون هرمزگان در ادامه این نشست در این باره بیان داشت: بیانیه طلاب غیر قانونی نبوده و دغدغه فرهنگی و معنوی آنان از روی احساسات و سلیقه شخصی نیست که (رئیس انجمن موسیقی هرمزگان و عضو شورای شهر بندرعباس) آن‌ را این‌گونه اعلام می‌کنند بلکه احساس مسؤولیت معنوی و اسلامی است که طلاب و روحانیون داشته‌اند.

وی افزود: رفع بیکاری و گورخوابی وظیفه طلاب نیست و ظاهرا جناب جهانبخش، مسؤولیت اشتباهی را در اختیار گرفته‌اند، ایشان باید برنامه‌ریزی برای رفع این مشکلات به‌عنوان نماینده مردم در شورای شهر داشته باشند نه ترویج لهو و لهب در میان جوانان.

جلالی گفت: جهانبخش عضو شورای شهر بندرعباس باید رسما از جامعه روحانیت عذرخواهی کند و از انجمن موسیقی استان برکنار گردد و زیبنده نماینده مردم نیست که در مجالس عمومی میکروفن به‌دست در حال آوازخوانی باشد در حالی‌ که مشکلات عمده‌ای در راستای کار شورا در شهر وجود دارد.

سپس در ادامه جلسه حجت‌الاسلام علی جعفری معاون حوزه‌های علمیه خواهران گفت: جهانبخش باید رسما از طلاب عذرخواهی کند و با ایشان برخورد شدید شود و از انجمن موسیقی برکنار گردد.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت طلاب در همه مباحث فرهنگی و ارتباط تنگاتنگ با طلاب در دستور کار ارشاد قرار گیرد.

حجت‌الاسلام جواد علی‌پور معاون مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز در ادامه این نشست بیان داشت: استفاده زیاد از بنرهای در سطح استان و اختصاص آنها به تبلیغ موسیقی جای تعجب دارد. برگزاری کنسرت‌های متعدد بوی تبلیغات برای انتخابات می‌دهد.

حجت‌الاسلام خادم محمدی عضو جامعه روحانیون استان و مشاور امور روحانیت مدیرکل ارشاد، ضمن تقدیر و تشکر از شرکت‌کنندگان در جلسه، خلأ موجود در خصوص هنر اسلامی در جمع طلاب و روحانیون را متذکر شد و اعتراض طلاب را به حق دانست و گفت: البته اعتراض را می‌توان به طریق دیگر مطرح کرد؟ که آیا مخالف با تمام کنسرت‌ها هستیم یا بعضی از آنها؟ بحث فرهنگ و هنر در مجالس و تلویزیون و رادیو و محافل دیگر نیز باید بررسی شود.

حجت‌الاسلام حسن موسایی معاونت تبلیغ و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه استان هرمزگان و جانباز هشت سال دفاع مقدس در ادامه این جلسه گفت: من با بند بند این بیانیه موافق هستم اگرچه باید به نحو دیگری عمل می‌شد.

سپس حجت‌الاسلام خوش‌گو در ادامه این جلسه نیز گفت: این بیانیه یا هر اسم دیگری که برایش بگذاریم از طرف حوزه صادر نشده و یک بیانیه عمومی از طرف گروه‌های مختلفی از مردم ازجمله جمعی از طلاب است که متن آن، مؤدبانه و نصیحت‌گونه است.

وی افزود: برخی می‌گویند که آنها از وزارت ارشاد اجازه دارند اما بنده می‌گویم آیا از سوی خدا هم اجازه دارید؟

خوش‌گو تصریح کرد: ما خواستار محدود شدن و نظارت بیشتر بر این کنسرت‌ها هستیم. ما با مطلق موسیقی مخالف نیستیم بلکه با موسیقی لهوی و مطرب مشکل داریم.

در پایان این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه بنده درد دین دارم و من و خانواده‌ام برای انقلاب خون داده‌ایم و جانباز داده‌ایم و حفظ نظام و دغدغه‌های رهبری از اولویت‌های بنده است، گفت: ارشاد استان از دلسوزی‌های طلاب و روحانیون قدردانی می‌کند و قطعا با موسیقی لهوی مقابله خواهد کرد.

علیرضا درویش‌نژاد در ادامه یادآور شد: ارشاد استان در زمان بنده، بیشترین کانون فرهنگی مساجد ثبت‌شده و بیشترین کمک به کنگره امام سجاد علیه‌السلام و کریمه اهل‌بیت(ع) شده و در موضوع نماز و گسترش حجاب رتبه ممتاز کشوری کسب کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: نسبت به بداخلاقی رئیس انجمن موسیقی هرمزگان حتما طی جلسه‌ای تذکر خواهم داد و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار