برداشت ۵ هزار تن میگوی پرورشی

از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار تن میگوی پرورشی در مزارع استان برداشت شده است.
کد خبر: ۸۸۱۱۸۰۰
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمرگان،کریمی معاون آبزی ‌پروری شیلات هرمزگان گفت :این میزان برداشت نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت ۸ هزار و ۵۰۰ تن میگوی پرورشی برداشت شود.

معاون آبزی ‌پروری شیلات هرمزگان گفت :افزایش سطح زیر کشت ، استفاده از شبکه های هوادهی و غذا دهی خوکار را از عوامل افزایش برداشت میگوی پرورشی عنوان کرد.

کریمی افزود:میگو های برداشت شده از مراکز پرورش میگو در تیاب شمالی و جنوبی میناب ‌، کولغان بندرعباس ، سایه خوش بندرلنگه ‌، بندر مقام پارسیان ، جاسک و جزیره هنگام برداشت می‌شود.

هرمزگان ۳ هزار هکتار مزارع پرورش میگو دارد .

هرمزگان به علت شرایط آب و هوایی بسیار گرم و تکثیر بیشتر بچه میگو نخستین استانی است که میگوی پرورشی را ۲ دوره در سال برداشت می‌کند.

در دوره اول لارو میگو از اواخر اسفند در مزارع رها سازی و در تیر برداشت می شود و دوره دوم نیز از مرداد آغاز و برداشت آخر آذر است .

میگوی پرورشی در هرمزگان از نوع وانامی است که از سال ۸۸ به صورت آزمایشی در ۲۰ هکتار از مزارع پرورش میگو پرورش یافت .

کریمی افزود : کاهش هزینه های غذایی ، ضریب رشد و بازماندگی بالا ، مقاوم بودن به بیماریها و داشتن دوره رشد کمتر از جمله ویژگی های میگوی وانامی است .

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت : ۲۰ درصد از میگوی برداشت شده به بازار کشور ارسال و ۸۰ درصد نیز به کشورهای آسیای جنوب شرقی ، روسیه ، فرانسه ،عمان و امارات عربی متحده صادر می شود.

وی گفت : میگوی های صادر شده بستگی به اندازه میگو هر کیلو ۵ دلار ارزآوری دارد.

هرمزگان با دو هزار و ۱۲۶هکتار مزرعه پرورش میگو رتبه دوم تولید میگوی پرورشی را پس از استان بوشهر در کشور دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار