خبرهای داغ:
دبیر قرارگاه جواد الائمه با اشاره به اجرای طرح محله پاک در نهاوند گفت: با اجرای این طرح شهرستان نهاوند از آلودگی مواد مخدر پاک خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۱۱۸۲۱
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
علی مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مبارزه با مواد مخدر در نهاوند اظهار داشت: اعتیاد یک معضل اجتماعی و یا به نوعی آفتی است که در شهرستان نهاوند با آن روبرو هستیم .

وی افزود: سپاه ناحیه نهاوند در این خصوص اقدامات بسیار خوبی انجام داده است که از آن جمله می توان به اجرای طرح «محله پاک» اشاره کرد.

دبیر قرارگاه جواد الائمه صریح کرد: سپاه شهرستان با همکاری نیروی انتظامی اقدام به اجرای این طرح کرده است و با شناسایی محله‌های آلوده، اقدام به جمع آوری و دستگیری معتادین و خرده فروشان و قاچاقچیان می کند .

وی ادامه داد: با اجرای این طرح شهرستان نهاوند از آلودگی مواد مخدر پاک خواهد شد و همچنین خانواده هایی که از این قضیه در فقر هستند به بهزیستی و کمیته امداد معرفی خواهند شد تا به آنها رسیدگی شود.

مختاری با بیان اینکه سال گذشته شهرستان ملایر به عنوان پایلوت اجرای طرح محله پاک انتخاب شد، عنوان کرد: امسال این طرح در نهاوند، تویسرکان و شهرهمدان نیز اجرایی می‌شود و اعتباری نیز برای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی افزود : 2 محله از شهر و روستا را مورد بررسی قرار دادیم که طرح محله پاک را در آن اجرا کنیم و از ظرفیت خود مردم محله نیز برای اجرای این طرح استفاده خواهیم کرد .

دبیر قرارگاه جواد الائمه اضافه کرد: طرح محله پاک دارای 6 مرحله است که مرحله ششم پاکی محله است که امیدواریم در این محله‌ها شاهد چنین مرحله ای باشیم .

وی گفت: اولین مرحله این طرح شامل تحقیقات و بررسی‌های میدانی است که در این مرحله معتادین وخرده فروشان و حتی معتمدین و آسیب‌های اجتماعی و ظرفیت‌های محله شناسایی می‌شود.

مختاری با بیان اینکه در دومین گام از مردم می خواهیم که به این مجموعه اعتماد کنند، ابراز داشت: در مرحله بعد نیز بررسی وضعیت مالی آنها صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بهداشت و درمان، آموزش فنی وحرفه ای و وامی که از طریق بسیج سازندگی به این گروه پرداخت خواهد شد از دیگر مراحل طرخ است و در نهایت نیز جشن محله پاک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات