به‌رغم تمام هجمه‌هاي فرهنگي و تغييراتي كه به‌واسطه تلاش رسانه‌هاي غربي و ابزار ماهواره و شبكه‌هاي اجتماعي براي نفوذ فكري و فرهنگي و استحاله زن ايراني صورت مي‌گيرد، خوشبختانه ‌انتخاب اکثریت بانوان خاتم همچنان حجاب برتر است.
کد خبر: ۸۸۱۱۸۳۸
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷

خبرگزاری بسیج؛ از زمانی که قانون کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ در کشورمان اجرایی شد تا امروز موضوع حجاب و عفاف همواره یکی از مسائل چالشی در جامعه ایرانی بوده است. پیش از آن اگرچه در اواخر دوره قاجار علائم و نشانه هایی در گرایش حاکمیت به کشف حجاب دیده می شد اما مساله حجاب چنان در فرهنگ دینی مردم رخنه داشت که حتی مطرح کردن آن از سوی حاکمان امکان پذیر نبود.

اعلام ممنوعیت حجاب در دوران پهلوی اول با مقاومت جامعه مدنی به ویژه اقشار دیندار و زنان کشور در مقابل اجرای این قانون مواجه شد و مبارزات مردمی تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داشت. با این حال حتی پس از روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی همچنان دغدغه حجاب و عفاف در جامعه دیندار کشور دیده می شود.

به‌رغم تمام هجمه‌هاي فرهنگي و تغييراتي كه به‌واسطه تلاش رسانه‌هاي غربي و ابزار ماهواره و شبكه‌هاي اجتماعي براي نفوذ فكري و فرهنگي و استحاله زن ايراني صورت مي‌گيرد، خوشبختانه ‌انتخاب اکثریت بانوان خاتم همچنان حجاب برتر است.

پوشش چادر ، هنوز محبوب‌ترین نوع پوشش برای بانوان در شهرستان خاتم به شمار می رود. اگرچه تنوع در شکل و دوخت چادر تاثیر بسزایی در استفاده از آن به ویژه در میان جوانان دارد، و باید تولیدات مناسبی برای برآورده کردن سلیقه بانوان داشته باشیم.

اگر چند روز در شهرستان خاتم گشت‌وگذار کنيد متوجه می‌شوید که بانوان و دختران خاتمی با پوشش چادر در جامعه و در مکان های عمومی حضور می‌یابند.

کارشناس فرهنگی شهرستان خاتم در گفتگو با طنین خاتم درباره فلسفه حجاب اظهار داشت: «حجاب و پوشش»همواره بخش عمده‌ای از رسالت انبیا، اولیا، ادیان و علما بوده است به طوری که یکی از وظایف علمای دین و جامعه مقوله عفاف است.

اعظم کشاورزی گفت: از مهم‌ترین احکام حجاب برای بانوان این است که وقتی دختر به سن بلوغ رسید باید بدن خود به ‌غیر از گردی صورت و دست‌ها از مچ به پایین را از نامحرم بپوشاند. حال اینکه حجاب احکام ظریف و دقیق دیگری نیز دارد که نیاز به مطالعه و آگاهی بیشتر دارد.

وی گفت: خوشبختانه پوشيدن چادر که یک حجاب برتر شناخته شده است در شهرستان خاتم به‌عنوان يک فرهنگ نهادينه شده است و در این شهر کمتر بانوی در فعالیت های اجتماعی بدون چادر دیده می شود.

کشاورزی با بیان اینکه الگوگیری از شهرستان‌های موفق در زمینه حفظ حجاب برتر از راهکارهای مبارزه با جنگ نرم دشمن است افزود: حضور بانوان شهرستان خاتم با حفظ شئونات یک جامعه اسلامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی می‌تواند نمادی برای دیگر شهرهای ایران اسلامی باشد.

ارسال نظرات