مطابق با ماده 66 قانون نظام صنفی ، خودداری از صدور صورتحساب با جریمه عدم صدور صورتحساب در هر بار تخلف 70 هزار تومان است.
کد خبر: ۸۸۱۱۸۳۹
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، شاید برای شما بارها اتفاق افتاده باشد زمانی که برای خرید میوه مراجعه می‌کنید پس از خرید چند نوع میوه موقع پرداخت، فروشند فقط رقم قیمت کل میوه‌ها را به شما می‌گوید و شما متوجه نمی‌شوید از هر نوع میوه چند کیلو و به چه قیمتی خرید کرده‌اید چرا که اکثر قریب به اتفاق مغازه‌های میوه‌فروشی فاکتور خریدی به مشتری نمی‌دهند.

عدم ارایه فاکتور فروش و نداشتن برچسب قیمت نارضایتی عموم مردم را به دنبال داشته است و متاسفانه طبق گفته مسئولین بازرسی اصناف یزد عدم درج قیمت و صدور فاکتور در صدر تخلفات اصناف قرار دارد و 60 درصد پرونده‌های تخلف اصناف و بازاریان یزد را تشکیل می‌دهد.

این مشکل درحالی است که مطابق ماده 15 قانون نظام صنفی، افراد صنفی عرضه کننده کالاها و خدمات مکلفند با الصاق برچسب روی کالا، قیمت واحد کالا را بطور روشن و مکتوب و به گونه ای که برای همگان قابل روئیت باشد اعلام کنند.

تبصره یک این قانون می‌افزاید؛ هر فرد صنفی در مقابل دریافت بهاء، اجرت یا دستمزد باید صورتحسابی شامل نام و نشانی واحد صنفی، تاریخ، مبلغ دریافتی و نوع و مشخصات کالاهای فروخته شده یا خدمات انجام شده را به مشتری تسلیم دارد.

همچنین در صورت تخلف و عدم رعایت،مطابق با ماده 66 (ق ن ص) خودداری از صدور صورتحساب با جریمه عدم صدور صورتحساب در هر بار تخلف 70 هزار تومان است.

گفتنی است میزان جرایم تخلفات در قانون به شرح جدول زیر است:

با توجه سهم بالای عدم صدور فاکتور و درج قیمت در تخلفات اصناف و این مصوبه مبنی بر الزام به صدور فاکتور چاپی با مشخصات نوع و قیمت به مشتری، اتحادیه صنف میدان‌دار و میوه‌فروشان یزد از واحدها و مغازه‌هایی که با درج نوع و قیمت میوه و چاپ فاکتور آگاهی ندارند درخواست کرده به اتحادیه مراجعه کنند تا ضمن معرفی به واحد آموزشی از جریمه شدن توسط بازرسان و ارجاع به تعزیرات جلوگیری شود.

ارسال نظرات