جانشین سپاه نینوا گلستان گفت: امسال سقف اعزام راهیان نور استان گلستان ۳۰ هزار نفر است که تا کنون ۹ هزار نفر به مناطق غرب و جنوب کشور اعزام شده‌اند.
کد خبر: ۸۸۱۱۸۵۴
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج، سرهنگ حسین کریمی اول جانشین سپاه نینوا گلستان، در جلسه شورای هماهنگی راهیان نور این استان، اظهار کرد: راهیان نور حرکت مهمی در راستای تثبیت و تداوم فرهنگ جهاد و شهادت است. 
 
وی با اشاره به اینکه شورای راهیان نور در شهرستان‌ها با محوریت فرماندار و سپاه شکل می‌گیرد، بیان داشت: امسال در سه مقطع دانش آموزی، دانشجویی و بسیج محلات و اقشار اعزام راهیان نور داریم. 

جانشین سپاه نینوا گلستان افزود: امسال 21 هزار نفر دانش‌آموز به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند، تا این لحظه 6 هزار و 417 نفر به راهیان نور اعزام کردیم و همچنین قریب به 2 هزار نفر دانشجو نیز به راهیان نور اعزام شدند.
 
سرهنگ کریمی اول ابراز کرد: پنج هزار و ۵۰۰ اعزامی مربوط به بسیج محلات و اقشار است که تابستان امسال دو هزار نفر از آنها به غرب کشور اعزام شدند و ۸۸۰ نفر نیز از اقشار متخصص هستند که اعزام خواهند شد. 
 
وی اذعان کرد: امسال سقف اعزام راهیان نور استان گلستان ۳۰ هزار نفر است که تا کنون ۹ هزار نفر به مناطق غرب و جنوب کشور اعزام شده‌اند. 

وی افزود: این حرکت تلنگری به گذشته است تا بدانیم از کدام نسل هستیم و فداکاری‌های گذشته را به یاد بیاوریم لذا هر کدام از حوادث گذشته کافی بود کشور را زیر و رو کند اما با کمک خداوند متعال، راهنمایی های امام راحل و حضور ملت، انقلاب اسلامی از این حوادث بسیار سخت پیروزمندانه بیرون آمد تا نقشه های دشمنان نقش برآب شود. 

جانشین سپاه نینوا گلستان بیان داشت: باید به راهیان نور رفت و آن جغرافیایی را که عزت و افتخار را نصیب انقلاب اسلامی کرد از نزدیک مشاهده نمود لذا بحث راهیان نور را باید همیشه زنده نگه داریم و رشادت، ایثارگری و غیرت را به نسل‌ حال و آینده منتقل کنیم که اگر در آینده دشمنان کوچک‌ترین خطایی کردند، نسل آینده بداند که ریشه در آن رشادت‌ها دارد و بتوانند جانانه و غیرتمندانه با روحیه جهاد و شهادت طلبی مقابل دشمنان بایستند و آنان را بار دیگر مایوس کنند. 

سرهنگ کریمی اول با اشاره به اینکه ثمره دفاع مقدس و حرکت راهیان نور در مدافعین حرم دیده می‌شود، یادآور شد: بسیاری از مدافعین حرم جنگ ایران و عراق را ندیدند و سنی نداشتند ولی بر اساس الگوی دفاعی ما در جنگ 8 ساله دفاع مقدس امروز مقابل تکفیری‌ها ایستادگی می‌کنند.
 
وی در ادامه افزود: یکی از نقاط ضعف استان گلستان حضور کمرنگ مدیران در راهیان نور است و با وجودی که از این مراسم حمایت می‌کنند ولی حضور خودشان در راهیان نور کمرنگ دیده می‌شود. 

جانشین سپاه نینوا استان گلستان  یادآور شد: خوشبختانه ستاد راهیان نور استان گلستان یکی از ستادهای برتر کشور محسوب می‌شود.
 
ارسال نظرات