مدیر عامل سازمان آتش نشانی قزوین:

آتش نشانان به عشق خدمت به مردم جانشان را تقدیم کردند

آتش نشانان به عشق خدمت به مردم جانشان را تقدیم کردند باید چهارشنبه آخر سال ترقه را تحریم کنید
کد خبر: ۸۸۱۱۸۹۹
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
به گزارش سرویس  بسیج دانشجویی، خبرگزاری بسیج، مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین به همراه حجت‌الاسلام شعبان تقی‌خانی نماینده ولی فقیه، اعضای شورای ناحیه بسیج دانشجویی و تعدادی از مسئولین و فعالین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های این استان عصر دیروز با حضور در ایستگاه آتش نشانی شهید بابایی ضمن دیدار با اعضا و کارکنان این پایگاه مقام شهدای آتش نشان را گرامی داشتند.

ابوالفضل ذوالقدر مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در این دیدار ضمن تشکر از حضور مسئولین و دانشجویان بسیجی استان اظهار کرد: ما امیدواریم که هرگز حادثه ای در هیچ نقطه ای از کشور رخ ندهد ولی همواره همه باید بدانند که اگر اتفاقی در هر نقطه ای رخ بدهد آتش نشانان جان برکف از هیچ تلاشی برای کمک به هموطنان فرو گزار نیستند.

وی از سیل عظیم ابراز احساسات مردم و ارگان‌های دولتی تشکر کرد و افزود: در این چند شب گذشته قشر عظیم مردم، خانواده‌ها، ادارات و ارگان‌ها با اهدای گل و عرض تسلیت، خود را در این حادثه دل‌خراش سهیم دانستند.

ذوالقدر در ادامه گفت: این قدرشناسی مردم مسؤولیت آتش‌نشانان را در خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان بیش از پیش افزایش داده و موجب می‌شود آتش‌نشانان جان خود را در طَبق اخلاص گذاشته و به دل آتش بزنند.

وی گفت: در حادثه پلاسکو آتش، آهن و آوار ناجوانمردانه دست به دست هم دادند و به جنگ آتش نشان‌ها آمدند، آتش نشانان به عشق خدمت به مردم جانشان را تقدیم کردند، آتش نشانی قزوین نیز آماده بودند که برای این حادثه به تهران بروند، آتش نشانان تهران با این از خودگذشتگی بار آتش‌نشان‌ها را بیشتر کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تصریح کرد: در این حادثه با 2 تیپ افراد مواجهه شدیم، تیپ اول افردای بودند که برای اهدای خون به سازمان‌های انتقال خون مراجعه کردند و خواهرانی که برای آتش نشانان لقمه تهیه کردند.

وی خاطرنشان کرد: تیپ دوم افرادی بودند که مایه ننگ ایرانی هستند که با ساختمان در حال سوختن و فرو ریختن سلفی گرفتند که باید این فرهنگ غلط را در کشور ریشه کن کنیم؛ عده دیگر افرادی بودند که به خودروهای امدادی و آتش نشانی راه ندادند، ما ایرانی هستیم و زمانی که منشور حقوق بشر داشتیم آمریکا وجود نداشت و اروپا در دوره رنسانس بود در این کشورها با صدای آژیر همه راه را خالی می‌کنند ولی در کشور ما باید التماس کنیم که راه را باز کنید.

ذوالقدر از همه مردم درخواست داریم که به ما در حفظ ایمنی شهر کمک کنند و به مدیریت شهری کمک کنند تا شهر را مشارکتی اداره کنیم، از مردم می خواهیم که برای اولین بار  دست به دست هم دهیم تا چهارشنبه آخر سال را به یک چهارشنبه آخر سال ایمن تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: امسال می خواهیم در گزارش چهارشنبه آخر سال با آمار کاهشی رو به رو شویم، آتش نشانان از هم اکنون دغدغه چهارشنبه آخر سال را دارند و از طرفی عده ای سودجو لوازمی وارد می کنند که فرزندان ما آسیب ببینند، خواهش می‌کنم چهارشنبه آخر سال ترقه و لوازم آتش زا را تحریم کنید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با بیان اینکه هیچ چهارشنبه‌سوری نیست که در آن آتش‌نشانان آماده‌باش نباشند، مطرح کرد: از مسؤولان و مردم استان قزوین استدعا می‌کنم تدابیری بیاندیشند تا به چهارشنبه‌سوری نه بگوییم و این فرهنگ را نهادینه کنیم.
 
ذوالقدر به فهم بالای اجتماعی مردم ایران اشاره و عنوان کرد: یکی از دانش‌آموزان قزوینی برای ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای این حادثه و به یاد شهدای آتش‌نشان یادداشتی را به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ارسال کرده بود که این نشان از بزرگ‌منشی فرزندان این مرز و بوم است.

این مسؤول با بیان اینکه دوره‌های آموزشی پیشگیری و اطفای حریق رایگان برای مردم برگزار می‌شود، ادامه داد: در این دوره‌های آموزشی تمام مردم، ارگان‌ها و ادارات می‌توانند شرکت کنند.

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین هدف از برگزاری این دوره‌ها را آشنایی مردم با شرایط بحرانی همچون مقابله با حوادث بیان کرد.
 

ارسال نظرات