منوچهر متکی در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد

نقش رسانه ها در بسترسازی گفتگوهای ایران و جهان عرب

وزیر اسبق وزارت امورخارجه گفت: اقدام موشکافانه رسانه های متعهد منطقه به ویژه رسانه های جمهوری اسلامی ایران می تواند در بسترسازی برای گفتگوهای ایران و جهان عرب بسیار نقش آفرین و کار ساز باشد.
کد خبر: ۸۸۱۱۹۷۷
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه کشورمان  در حاشیه همایش گفت وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در مورد نقش رسانه ها در بسترسازی برای گفتگوهای ایران و جهان عرب گفت: اقدامی که نخستین گام آن در این برهه زمانی توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برداشته شد بسیار حکیمانه و اندیشمندانه بود.

وی افزود: این اقدام باید از سوی همه کسانی که در آن منافع و نگرانی های مشترک می بینند تبلیغ و ترغیب شود. اگر ما با جهان عرب از تاریخ 1400 ساله گذشته آمدیم فراز و نشیب های فراوانی داشتیم و در دردها و ناراحتی ها و شادمانی های یکدیگر شریک بودیم و یا به نوعی غم و شادی های ما بر هم تاثیر داشته است.

متکی تصریح کرد: حتی اگر غبارهای سیاسی به لحاظ مناسبات بین طرفین وجود داشته باشد زمان، زمان مناسبی است که گفتگو با تکیه بر مشترکات و پرهیز از اختلافات صورت گیرد که البته ادامه این گفتگو ها می تواند منجر به این شود که ما اختلافاتمان را هم روی میز در یک بستر صمیمانه گفتگویی مورد بحث قرار دهیم.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان اظهار داشت: نقش رسانه ها در این مسیر نقشی ممتاز و کار ساز و بسیار بسیار مهم است. یکی از ویژگی های رسانه ها دیدن افق های دور و پیش بینی ها است اگر شرایط کنونی مناسبات بین ایران و جهان عرب را در فضای رسانه ای شرایط مطلوبی نمی بینیم و در این عدم وجود شرایط مطلوب دست های دیگری را به ویژه از جهان غرب موثر می بینیم اگر رهبران کشورهای غربی به منطقه می آیند و پیام هایشان همه بر اختلاف و دوری ما از یکدیگر است فکر می کنم که اقدام موشکافانه رسانه های متعهد منطقه به ویژه رسانه های جمهوری اسلامی ایران می تواند در این مهم بسیار نقش آفرین و کار ساز باشد.

ارسال نظرات