مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

نظام تعلیم و تربیت کلید توسعه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه است

نظام تعلیم و تربیت کلید توسعه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه است و تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت نقش اساسی دارند.
کد خبر: ۸۸۱۱۹۸۷
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مراسم تجلیل از شوراهای برتر آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه شوراها نماد تفکر و خرد جمعی هستند، گفت: در استان زنجان با تشکیل و فعال‌سازی شورای معلمان، شوراهای دانش آموزی، انجمن‌های اولیاء و مربیان و شوراهای مناطق 14 گانه استان، زمینه حضور افکار و دیدگاه‌های مختلف فراهم شده است.

مرتضی تمجیدی نظام تعلیم و تربیت را کلید توسعه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه دانست و بر ضرورت همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تمام نظام های آموزشی جهان با تمام توان، ظرفیت و قوا، در پیشبرد آموزش و پرورش مشارکت می کنند، افزود: در جمهوری اسلامی ایران نیز سعی شده تا در قالب شوراهای آموزش و پرورش، از ظرفیت مشارکت‌های عمومی در این نهاد مهم استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از همراهی استاندار زنجان و نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش قدردانی کرد و گفت: همراهی مسئولان استان و به ویژه حمایت و مساعدت‌های استاندار و امام جمعه زنجان، الگوی عملی همراهی با نظام آموزشی است که این امر، در سطح کشور کم‌نظیر است.

در ادامه جلسه، رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان نیز در گزارشی به فعالیت های یک شورای استانی و 13 شورای منطقه ای در آموزش و پرورش استان زنجان اشاره کرد و گفت: این شوراها با حضور 186 عضو فعالیت دارند.

علی بیات با اشاره به اینکه 4 کارگروه و یک کمیته ذیل شورای آموزش و پرورش استان زنجان تشکیل شده است، اظهار کرد: تاکنون 85 درصد از مصوبات شورای استان محقق شده و 15 درصد نیز در دست اجرا می باشد.

وی خاطر نشان کرد: حل مشکل حامل‌های انرژی در مدارس استان و نیز تغییر کاربری بخشی از اراضی آموزشی در کمیسیون ماده 5، از جمله مسائل و مصوبات مهم شورای آموزش و پرورش استان در سالجاری بوده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از شوراهای برتر آموزش و پرورش در مناطق 14 گانه استان زنجان تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات