متخصص زنان و زایمان مركز درمان ناباروري قفقاز جهاد دانشگاهی:
در بروز مشکل ناباروری در زوجین فاکتورهای متعددی می‌تواند دخیل باشد در حالی‌که برخی از عوامل مهم و تاثیرگذار، کمتر شناخته شده‌ و مورد توجه قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۸۸۱۲۰۷۵
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، متخصص زنان و زایمان مركز درمان ناباروري قفقاز جهاد دانشگاهی گفت: در بروز مشکل ناباروری در زوجین فاکتورهای متعددی می‌تواند دخیل باشد در حالی‌که برخی از عوامل مهم و تاثیرگذار، کمتر شناخته شده‌ و مورد توجه قرار گرفته‌اند.

الهام فیروزی با بیان این که فاکتورهایی همچون سن، ژنتیک، سبک و محیط زندگی از عوامل بروز مشکل ناباروری در مردان و زنان است افزود: حفظ سبک زندگی سالم در کنار ورزش و مصرف مواد مغذی برای باروری حائز اهمیت است.

وی علل اکثر مشکل ناباروری زنان را تنبلی تخمدان ناشی از چاقی و سندرم تخمدان پلی‌کیستی عنوان و تصریح کرد: به این افراد توصیه می‌شود با ورزش و رژیم مناسب نسبت به کاهش وزن و مشکل خود اقدام نمایند.

فیروزی با اشاره به اینکه میزان موفقیت روش‌های درمان ناباروری به کیفیت تخمک، اسپرم و همچنین سن زوجین بستگی دارد خاطرنشان کرد: روش‌های مختلف کمک باروری از بسیار ساده تا بسیار پیچیده می‌تواند باشد به همین خاطر باید برای هر زوج، روش مناسب پیشنهاد کرد.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه تمام مراکز درمان ناباروری امیدوارند همه‌ زوج‌هایی که لقاح خارج رحمی(IVF) انجام می‌دهند با موفقیت و سلامتی صاحب فرزند شوند اما میزان موفقیت این روش در پیشرفته‌ترین مراکز معتبر جهانی حدود 36 درصد است که این میزان در مرکز درمان ناباروري قفقاز جهاددانشگاهی هم صدق می‌کند.

متخصص زنان و زایمان مركز درمان ناباروري قفقاز جهاددانشگاهی با رد برخی شایعات در مورد بیماری کودکان IVF ای اظهار داشت: نوزادان متولد شده به روش لقاح خارج از رحمی از لحاظ جسمی کاملا سالم هستند چرا که در این روش جنین‌هایی به داخل رحم مادر منتقل می‌شوند که از سلامت و کیفیت رشد مناسبی در شرایط آزمایشگاهی  برخوردار ‌باشند.

فیروزی به زوج‌های نابارور توصیه کرد برای رفع مشکل خود در اسرع وقت به مراکز درمان ناباروری مراجعه کنند و تحت درمان قرار گیرند تا با درمان موفقیت‌آمیزشان، شادی و نشاط دوچندانی به نهاد مقدس خانواده‌شان ببخشند.

وی با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی از جدیدترین تجهیزات و نیروی انسانی مجرب برخوردار است گفت: در این مرکز انجام تمام روش‌های درمان ناباروری از جمله IVF،IUI  و ICSI قابل انجام است.
ارسال نظرات