مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

تأکید اقتصاد مقاومتی بر اتکا به توان ملی/ بی‌اعتمادی به توان داخلی سابقه دار است/ خودباوری در میان دولتمردان وجود ندارد

ایلخان گفت:اگر اعتمادو سرمایه گذاری بر روی توان و ایده های ملی صورت بگیردقطعا موفقیت های خوبی حاصل می شود و بر همین اساس ما در حوزه های نانوفناوری، تجهیزات و داروهای پزشکی شاهد بروز دستاوردهای بسیار خوبی بودیم.
کد خبر: ۸۸۱۲۱۱۲
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

محمود ایلخان مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اقدام وزارت راه و شهرسازی در انعقاد قراردادی برای واگذاری معماری راه های کشور به یک شرکت ایتالیایی، اظهار داشت: نکته جالب این قضیه این است که بر اساس قرارداد مذکور با عنوان اجرای معماری ایرانی- اسلامی به این شرکت ایتالیایی سپرده شده است، این موضوع تعجب برانگیز موجب ناراحتی و اعتراض معماران ایرانی شد.

وی ادامه داد: سازمان بسیج مهندسین عمران در همین زمینه نامه ای به رئیس جمهور با این مضامین ارسال کرد که ایران خود مهد معماری اسلامی و دارای تمدن اسلامی است و استفاده از شرکت های خارجی برای اجرای معماری اسلامی در ایران کاری نادرست و غلط است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و شهرسازی با اشاره به حضور مهندسان معمار ماهر، توانمند و دارای سبک در کشور اشاره کرد و گفت: بر همین اساس در نامه ای به رئیس جمهور اعلام کردیم که ما توانایی انجام این کار را داریم و نیروی انسانی لازم برای اجرای این معماری را نیز بسیج مهندسین عمران می تواند تأمین کند که متأسفانه با گذشت چندماه از این قضیه هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر تکیه به توان داخلی در سیاست های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: در بعضی مواقع همچون خرید هواپیماهای ایرباس بهانه مسئولین امر این بود که ما توان ساخت این هواپیماها را نداریم اما در موضوع معماری راه ها که ما توان اجرای این کار در داخل را داشتیم پس چرا با یک شرکت خارجی این قرارداد امضا شد؟!

ایلخان با بیان اینکه عدم اعتماد به توان داخلی در دولت یازدهم موضوعی تکراری است، افزود: دولت تدبیر و امید در عدم اعتماد به ظرفیت های درونی سابقه دار است، اما به نظر می آید این عدم اعتماد از عدم خودباوری دولتمردان نشأت گرفته است، در صورتی که جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های خوبی برخوردار است و در صورت اعتماد و بهره گیری از آن دستاوردهای خوبی خواهیم داشت.

وی در پایان تأکید کرد: اگر اعتماد و سرمایه گذاری بر روی توان و ایده های ملی صورت بگیرد قطعا موفقیت های خوبی حاصل می شود و بر همین اساس ما در حوزه های نانوفناوری، تجهیزات و داروهای پزشکی، عرصه هوا و فضا و عرصه های امنیتی و دفاعی شاهد بروز خلاقیت ها و دستاوردهای بسیار خوبی بودیم، با این وجود نباید در عرصه عمران و معماری که ایران در آن صاحب سبک بوده و حتی بخشی از صنعت توریسم کشور به دلیل معماری معماران ایرانی بوده است، به نیروهای آن بی اعتماد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار