فاطمه فطرتی، شرکت کننده نوجوان قرآنی:
فاطمه فطرتی 13 ساله شرکت کننده در رشته رشته تحقیق پیشرفته مسابقات قرآنی سراج است که از مدرسه میثاق شاهد حضور دارد.
کد خبر: ۸۸۱۲۲۲۵
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، فاطمه فطرتی 13 ساله شرکت کننده در رشته رشته تحقیق پیشرفته مسابقات قرآنی سراج است که از مدرسه میثاق شاهد حضور دارد. این نوجوان از کودکی فعالیت در زمینه تحقیق قرآن را آغاز کرده است و در حال حاضر ترم اول تحقیق پیشرفته را می گذراند.

وی با بیان اینکه آرامشی که با خواندن قرآن در وجود ما ایجاد می شود غیرقابل توصیف است، گفت: با شرایطی که این روزها ما داریم در مدرسه و خانه واقعا هیچ مأمن امن و آرامی مثل قرآن نمی توانیم پیدا کنیم پس حالا که من توانسته ام در این اندازه پیشرفت کنم قطعا این راه را ادامه خواهم داد
فطرتی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه های مسابقاتی ویژه قرآن باعث انگیزه در میان نسل جدید برای توجه بیشتر به این حوزه خواهد شد، افزود: کودکان و نوجوانان هم سن من برای توجه بیشتر و فعالیت در زمینه های قرآنی نیاز به تشویق و انگیزه دارند از نظر من سراج دقیقا چنین انگیزه ای را ایجاد می کند.
این نوجوان قرآنی با اشاره به اینکه کلا برگزاری مسابقات باعث ایجاد حس رقابت در میان جوانان می شود، اظهار داشت: حس رقابت و حضور چند نفر در یک رشته باعث می شود که ما برای مسابقات بعدی بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم از سایر رقبا پیشی بگیریم.
فطرتی با تأکید بر اینکه معمولا دختران فعالیت های قرآنی شان را زیر نظر مادران شروع می کنند، تصریح کرد: قطعا در فضای مدرسه ها هم معلمان می توانند کامل کننده تلاش مادران باشند تا هم ما تشویق شویم هم وقفه ای در کارمان اتفاق نیافتد.
وی با بیان اینکه ما تا به امروز در همه مسابقات سراج شرکت کرده ایم، عنوان کرد: بهترین ایده برای حضور فعال و موثر در زمینه های مختلف قرآنی است برگزاری مسابقات محلی است چون محلی ها در فعالیت هایی که در منطقه شان اتفاق می افتد استقبال حضور بیشتری دارند.
فطرتی با اشاره به اینکه خانواده ها با حضور ما در فعالیت های قرآنی فرهنگسراها کاملا موافق هستند، خاطر نشان کرد:خوشبختانه در منطقه هشت فرهنگسرای گلستان به یکی از مراکز فعال در زمینه فعالیت های حوزه قرآن تبدیل شده است و اطمینان خاطر خانواده ها باعث می شود حضور ما در این مرکز بیشتر باشد.
علاقمندان  به قرائت، حفظ و ترتیل قرآن می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک ،میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند وعلاقمندان برای کسب اطلاعات بیشترمی توانند با شماره تلفن ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگیرند.

ارسال نظرات