ایجاد بندر خشک می‌تواند ظرفیت بزرگی را برای صادرات محصولات داخلی در استان فراهم کند.
کد خبر: ۸۸۱۲۲۴۵
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از فارس ، مجید خدابخش در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی و تسهیل رفع موانع تولید در فرمانداری شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: ایجاد بندر خشک می‌تواند ظرفیت بزرگی را برای صادرات محصولات استان و منطقه مغان به کشورهای همجوار و آسیایی به وجود آورد.

وی گفت: بندر خشک قرار است به منطقه ریلی آذربایجان و روسیه وصل شود و این مسأله حتی می‌تواند به پیشرفت صادرات و اقتصاد در کشور نیز کمک کند.

استاندار اردبیل بیان کرد: تلاش نمایندگان در مجلس می‌تواند در تصویب طرح‌ها و پروژه‌هایی که قابلیت پیشرفت عظیم در منطقه دارد کمک بسزایی کند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل یادآور شد: ساختمان بیمارستان پارس‌آباد امسال افتتاح خواهد شد و تجهیز آن به عهده سازمان بهداشت و درمان است که امیدواریم در آینده نزدیک انجام شود.

خدابخش به استانداردهای صادرات مواد غذایی در سطح جهان اشاره کرد و افزود: بازارهای خارجی محصولاتی را از کشور ما خریداری می‌کنند که این استانداردها را رعایت کنند و اهمیت این مسأله بسیار بالا است.

وی به ظرفیت‌های منطقه مغان اشاره کرد و گفت: با مدیریت صحیح می‌توان اشتغالزایی بیشتر از ظرفیت افراد بیکار در این منطقه ایجاد کرد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل عنوان کرد: بنا به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب سعی دولت در حل مشکلات اقتصادی است و بیکاری اصلی‌ترین مشکل در تمامی شهرستان‌های استان است.

ارسال نظرات