خبرهای داغ:

جزئیات کشف ۳ جسد اخیر پلاسکو

سرپرست دادسرای جنایی استان تهران جزئیات کشف ۳ جسد اخیر در ساختمان پلاسکو و زمان مرگ آنها را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۸۱۲۳۰۷
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، در محل حادثه دقایقی پیش محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی استان تهران  اظهار داشت: پس از وقوع این حادثه ما با هدف ارائه خدمات قضایی به کسبه و آسیب‌دیدگان در محل حادثه حاضر شدیم و اولویت اول ما نجات افرادی بود که احتمال زنده‌ماندن آنها در زیر آوار وجود داشت و در اولویت بعدی کشف و شناسایی هویت اجساد مدفون شده در زیر آوار بود.

سرپرست دادسرای جنایی استان تهران اضافه کرد: در روز نخست بهنام میرزاخانی از نیروهای خدوم آتش‌نشانی در بیمارستان فوت کرد و در بامداد روز دوم دو پیکر از زیر آوار شناسایی شدند. همچنین در بامداد امروز نیز نیروهای امدادی موفق به کشف اجساد 3 تن در تاسیسات ساختمان پلاسکو در محل تونل کویتی‌ها شدند. 

وی افزود: به دنبال کشف این 3 جسد بنده شخصا در محل حاضر بودم و در بازرسی اجساد کشف شده فساد نعشی پیشرفته را مشاهده کردم که پس از معاینات اولیه اجساد کشف شده به پزشکی قانونی انتقال داده شد. 

شهریاری با بیان اینکه پس از انتقال اجساد کشف شده طی ساعات نخست بامداد امروز و انتقال آنها به پزشکی قانونی مجددا به پزشکی قانونی مراجعه کرده و اجساد کشف شده را مورد بررسی قرار داده است، افزود: علاوه بر فساد نعشی پیشرفته شاهد خطرات ضربه آوار بر بدن‌های مکشوفه بودیم و این در حالی است که فساد پیشرفته مشاهده شده دلالت بر فوت این افراد در روز نخست حادثه دارد.

سرپرست دادسرای جنایی استان تهران در ادامه با اشاره به خدمات دیگر قضایی ارائه شده در روزهای اخیر گفت: با توجه به لزوم حراست از اموال کشف شده و همچنین فراهم کردن تمهیدات قانونی برای انتقال اموال کسبه ساختمان مجاور و آسیب دیده، سعی کردیم تا جایی که امکان داشت مجوز قضایی برای انتقال اموال کسبه ساختمان‌های اطراف را صادر کنیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در روزهای اخیر 3 کارشناس سازه، ایمنی پاساژ کویتی‌ها و پشت پاساژ پلاسکو را مورد بررسی قرار می‌دهند تا پس از تایید ایمنی این ساختمان‌ها مالکان بتوانند به محل کار خود مراجعه کرده تا اموال و اسناد خود را منتقل کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار