رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز در نشست عمومی این شورا، با تسلیت حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو، این حادثه را بزرگترین زنگ خطر برای شهرها و شهرداری ها دانست تا بدانند که چقدر در مقابل حوادث این چنینی آمادگی دارند.
کد خبر: ۸۸۱۲۳۲۹
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شورای شهر تبریز، ایرج شهین باهر افزود: لازم است که اخطارهای ایمنی را جدی بگیرند و ساختمانها و پاساژهای موجود در شهرها را رفع خطر کنند.

وی از شهرداری خواست: برابر بند 14 ماده 55 قانون شهرداریها که رفع خطر از بناهای خطرناک را از وظایف شهرداری ها می داند، همه ساختمان های عمومی و پاساژهای موجود در سطح شهر را با استفاده از نیروهای فنی سازمان آتش نشانی و همچنین با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان رفع خطر کنند.

شهین باهر تصریح کرد: مبحث سوم مقررات ملی ساختمان در جهت حفظ جان و مال انسانها و فراهم ساختن ایمنی لازم در برابر آتش سوزی تدوین شده و رعایت آن برای همه دستگاههای اجرایی الزامی هست به طوری که در بند 3-1-2-2 مبحث سوم حتی بر ایمن سازی ساختمانهایی که پیش از تدوین ساخته شده اند نیز تاکید شده است.

وی از ریاست محترم دادگستری استان نیز درخواست کرد: همان طوری که در موضوع آسانسورها با ورود قاطعانه و الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان در ساختمان ها موجب ایجاد ایمنی و کاهش چشم گیر حوادث آن شده اند در این موضوع نیز نظارت داشته و دستگاههای اجرایی را حمایت کنند تا شاهد از دست دادن جان و مال شهروندان و حوادث این چنینی نباشیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها