خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خبر داد

ثبت ملی حماسه دوم بهمن 57 مردم ارومیه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مستدرکات حماسه دوم بهمن ماه 57 مردم ارومیه برای ثبت ملی شدن به شورا‌یعالی فرهنگی انقلاب اسلامی ارسال می‎شود.
کد خبر: ۸۸۱۲۳۶۰
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجتالاسلام سید مهدی قریشی در شورای فرهنگی این استان ضمن تسلیت حادثه پلاسکو، اظهار داشت: مستدرکات حماسه دوم بهمن ماه 57 مردم ارومیه برای ثبت ملی شدن به شورا‌یعالی فرهنگی انقلاب اسلامی ارسال میشود.

وی با اشاره به مباحث فرهنگی مطرح شده در شورای امروز، افزود: مشکلات و معضلاتی که مردم جامعه با آن مواجه هستند به‌طور عموم از جنس فرهنگی است و رهبر عظیم انقلاب و کارشناسان بر این مسئله تاکید دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به نقش شورای فرهنگی در شناسایی و ارائه راه حل برای مشکلات فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: طلاق یکی از معضلاتی است که به حوزه فرهنگی مربوط میشود و برای بررسی آن باید جلسهای مستقل تشکیل و چشماندازی در این راستا طراحی شود.

وی مطرح کردن پراکنده مباحث در شورای فرهنگی را در رسیدن به نتیجه مضر دانست و ادامه داد: یکی از عمده علتهایی که بر افزایش ناهنجاریهای فردی و اجتماعی مربوط است کمرنگ شدن مسائل دینی و معنوی در جامعه است.

قریشی راه درمان اغلب معضلات را بازگشت به دین و تقویت مبانی دینی در جامعه خواند و ابراز کرد: مسجد پایگاه دینی و فرهنگی است و باید به تقویت و گسترش آن با جذب مردم به این کانون بندگی و عبادت کمک کرد.

وی ضمن انتقاد از نبود مسجد در مناطق حاشیهای ارومیه و اغلب شهرها، خاطرنشان کرد: در این مورد شکایات مختلفی از مردم حاشیهنشین به دست ما میرسد که به خاطر نبود مسجد و محلی برای عبادت از مسؤولان امر گلایهمند بوده و مطالبه ساخت مسجد در این مکانها را دارند.

*مساجد پلی برای آخرت در کنار پلهای جادهای

امام جمعه ارومیه با اشاره به نقش شهرداریهای شهرها و مناطق مختلف در ساخت و تجهیز مساجد، گفت: ما این مساله را با محمد حضرتپور، شهردار ارومیه در میان گذاشتهایم و از وی خواستهایم که در کنار ایجاد انواع پلهای هوایی و زیرگذر به ساخت مساجد به‌عنوان پلی برای آخرت اهتمام داشته باشند.

وی ساخت انواع پلهای جادهای برای رفع ترافیک و راحتی تردد در سطح شهرها را الزامی دانست و توضیح داد: انتقاد از نبود مسجد در مناطق حاشیهای به معنای نادیده گرفتن ضرورت ساخت انواع پل و جاده نیست، اما مهم این است که نیازها اولویتبندی شده و در کنار امورات معیشتی و مادی مسائل مربوط به دین و آخرت نیز در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به نبود هیچ مسجدی در مناطق پل قویون به بعد و اعتراض مومنان نسبت به این مسئله اشاره و اضافه کرد: در سرزمین اسلامی اینکه در منطقهای هیچ مسجدی برای بلند شدن ندای اذان و رسیدن نام الهی به گوش مردم نباشد، جای تعجب و تاسف دارد و چنین نقصهایی باید به همت مردم و مسؤولین برطرف شود.

وی با اشاره به هجمههای سنگین فرهنگی و مقابله با این هجمهها از طریق تقویت و تجهیز کانونهای فرهنگی مساجد، گفت: تهاجم فرهنگی و جنگ نرم گاه سبب ابتلا مردم به ناهنجاریهای اخلاقی شده و همین عامل در افزایش معضلات اجتماعی به‌ویژه طلاق نقش اول را بازی میکند که راه درمان آن بازگشت به دین و تقویت جبهههای فرهنگی از طریق مساجد است.

امام جمعه ارومیه به ضرورت گسترش مطالعات دینی و بحثهای فرهنگی در جامعه اشاره و ابراز کرد: درمان دردهای بشر امروز در دین اسلام و تعالیم آن نهفته است و با آموزش نکات دینی به مردم و جوانان به‌ویژه زوجها از میزان آسیبها کاسته میشود.

وی به وضعیت بد مشاورهای در هنگام درخواست برای طلاق زوجات اشاره و ضمن انتقاد از آن، تصریح کرد: آنچه که در این مشاورهها ارائه می‌شود با ساختار دینی در تناسب نیست و به‌طور عموم تنها به گرفتن مبلغی از مراجعین و تایید درخواست طلاق آنان بدون ارائه هیچ راه‌کار دیگری ختم میشود.

قریشی تربیت مشاور دینی را که برای بررسی و حل مشکلات زنان و شوهرانی که به مراکز آنان مراجعه میکنند از تاسیس مراکز مشاوره ارجحتر خواند و افزود: بسنده کردن به تاسیس مراکز مشاوره بدون تربیت مشاورانی توانمند و آشنا به راه‌کارهای دینی کمکی به حل معضلات نمیکند.

وی یکی دیگر از کاستیها در عرصه دینی و تربیتی برای جوانانی که اقدام به ازدواج میکنند را ندادن مشاوره لازم و ضروری در راستای زندگی صحیح دینی در محضرها عنوان و اضافه کرد: چه خوب است که هر عاقدی این را بر خود وظیفه بداند که پس از خواندن خطبه عقد چند ساعتی نکات دینی و اخلاقی لازم را که زوجات باید نسبت به هم رعایت کنند به آنان متذکر شده و تنها به خواندن عقد بسنده نکنند.

ارسال نظرات