رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان:

استان زنجان دارای هشت بیمارستان فعال است

استان زنجان دارای هشت بیمارستان فعال است که همه این بیمارستان ها با اجرای طرح تحول نظام سلامت به لحاظ تجهیزات و دارو مجهز و 480 خانه بهداشت نیز بازسازی شدند.
کد خبر: ۸۸۱۲۴۳۱
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: متعاقب پرداخت نشدن طلب دانشگاه علوم پزشکی از سوی بیمه، این دانشگاه نیز به شرکت های دارویی، بابت خرید تجهیزات، دستمزد نیروها و شرکت تهیه غذای بیمارستان ها بدهی دارد.

علیرضا بیگلری بیگلری افزود: دانشگاه علوم پزشکی زنجان جزو 10 قطب دانشگاههای کشور قرار گرفته و رشته رادیولوژی با توجه به استقرار دستگاههای سی.تی.اسکن، ام.آر.آی و ماموگرافی در بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) به آن اضافه شده است.

وی اظهار داشت: حوزه سلامت به جامعه هدف خود خدمات ارایه می دهد و درمان مردم شوخی بردار نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: بعد از به ثمر نشستن انقلاب اسلامی تحول عظیمی در حوزه پزشکی اتفاق افتاده است که در حال حاضر می تواند دارو و پزشکان مورد نیاز خود را در داخل کشور تولید و تربیت کند.

علیرضا بیگلری به افزوده شدن 33 دستگاه آمبولانس به مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد آمبولانس‌ها به 96 دستگاه رسیده و 11 پایگاه اورژانس جدید نیز افتتاح شده است.

بیگلری خاطرنشان کرد: هم اکنون با تلاش ها و برنامه ریزی های مدون توانسته ایم بیماری های واگیر دار که موجب مرگ و میر بسیاری از انسان ها می شد را به خوبی ریشه کن کنیم.

وی ادامه داد: ناهماهنگی های زیادی پایان سال 92 درحوزه سلامت وجود داشت که سهم مردم از پرداخت ها نزدیک به 50 درصد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: دولت سعی کرد به منظور رفاه حال مردم، تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و اقدام برای انجام تعهدات قانون اساسی طرح' تحول نظام سلامت' را در کشور محقق کند.

بیگلری، یکی از اهداف این طرح را کاهش پرداخت ها از سوی مردم عنوان کرد و افزود: هم اکنون سهم پرداخت در مناطق روستایی برای خدمات درمانی سه درصد و شهری نیز 6 درصد است.

وی بیان کرد: علوم پزشکی زنجان در تحصیلات تکمیلی از دانشگاه‌های پیشرفته کشور است و 14 رشته در مقطع PHD رشته دستیاری تخصصی بالینی، 24 کارشناسی ارشد، و سه رشته دکتری حرفه‌ای در این محل دانشجو می‌پذیرد.

بیگلری رییس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی استان زنجان درادامه گفت : طی سه سال گذشته بر اساس طرح ' تحول نظام سلامت' پانسیون های پزشکی، بیمارستان ها و خانه های بهداشت فرسوده و مخروبه استان زنجان بازسازی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: نمونه این بیمارستان ها، بیمارستان امیرالمومنین(ع) خدابنده و 480 خانه بهداشت این استان است.

وی تصریح کرد: بیمه‌ها بیش از 200 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی زنجان بدهی دارند که این موضوع به کار خدمات رسانی در حوزه سلامت مردم خلل وارد می‌کند و پول‌هایی که بیمه از مردم می‌گیرند به حوزه سلامت بازنمی‌گردد.

بیگلری خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد بیان شده، زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی استان زنجان به طور رایگان انجام و دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران نیز در داخل بیمارستان ها تامین می شود که این در آرامش خاطر بیماران بسیار موثر است.

وی یادآورشد: همه جمعیت روستایی و شهری این استان به طور کامل تحت پوشش مراقبت بهداشتی قرار گرفته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: طی سال 93 بیش از 170 هزار حاشیه نشین و سال گذشته نیز همه ساکنان شهری و روستایی تحت پوشش مراقبت های بهداشتی قرار گرفتند.

بیگلری تاکید کرد: همه زمینه ها آماده شده تا سامانه یکپارچه 'سیب' ( اساس و پایه پرونده سلامت ایرانیان) را، راه اندازی کنیم و استان زنجان یکی از 6 دانشگاه علوم پزشکی موفق کشور درباره این موضوع بود که مورد تشویق قرار گرفت.

وی افزود: استان زنجان دارای هشت بیمارستان فعال است که همه این بیمارستان ها با اجرای طرح تحول نظام سلامت به لحاظ تجهیزات و دارو مجهز و 480 خانه بهداشت نیز بازسازی شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان کاهش پرداخت از جیب مردم برای هزینه‌های درمانی را از نخستین اهداف طرح تحول سلامت برشمرد و گفت: هموطنان دفترچه‌های روستایی تنها 3 درصد و دفترچه‌های شهری 6 درصد هزینه درمان در بیمارستانهای دولتی را پرداخت می‌کنند.

وی حضور پزشکان مقیم در بیمارستانها و پزشکان ماندگار در مناطق محروم را از دیگر اقدامات در راستای برنامه طرح تحول سلامت عنوان کرد و افزود: بسیاری از کمبودهای نیروی انسانی پس از انقلاب برطرف شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار