خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بحث پارازیت‌ها یک بحث علمی است و نباید در مورد آن سیاسی‌کاری کرد.
کد خبر: ۸۸۱۲۴۶۷
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴

محمدهادی ایمانیه اظهار داشت: بحث امواج رادیویی به شکل طبیعی و مصنوعی در کشور ما وجود دارد و زمانی که اسم آن پارازیت گذاشته می‌شود، یعنی اختلال در یک کار دیگری ایجاد می‌کند که آشکارا معلوم است و این امواج وجود دارد اما لازم نیست به‌طور حتم از یک منبع خاص انتظار صدور آن را داشته باشیم که از جایی منتشر شود.

وی افزود: امروز آنچه برای مردم محسوس و ملموس است بحث اختلال در شبکه‌های تلویزیونی است که در عامه مردم صحبت آن شنیده می‌شود و گاهی برخی از بنده سؤال می‌کنند که مگر شما منکر وجود پارازیت و امواج هستید و من نیز معتقدم که این امواج وجود دارد اما باید دید حد طبیعی و غیرطبیعی آن و آستانه سلامت مردم در کجا قرار دارد.

ایمانیه ادامه داد: امواج رادیویی از منابع مختلف ممکن است انتشار یابند مانند اداره‌های گوناگون در سطح شهر و حتی افرادی که مجوز لازم را برای کار کردن ندارند که آنچه برای ما مهم تلقی می‌شود این است که این امواج در حدی نباشد که به‌سلامت مردم آسیب وارد کند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه بحث پارازیت‌ها یک بحث علمی است و نباید سیاسی‌کاری و شخصی قلمداد شود، اضافه کرد: تا به امروز آنچه از نظر علمی برای استادان ما که در کشور حرف برای گفتن دارند، ثابت‌شده این است که می‌گویند دوزی که تابه‌حال از امواج رادیویی اندازه‌گیری کردند یک‌صدم دوزی است که می‌تواند برای سلامت مردم خطرناک باشد.

وی افزود: برای اطمینان بیشتر با همکاری سازمان انرژی اتمی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز اندازه‌گیری امواج در نقاط مختلف فارس انجام خواهد شد و اگر امواج در نقطه‌ای خطرناک تشخیص داده شد، بنده از نظر اخلاقی و شرعی موظف هستم مسؤولان استان را در جریان بگذارم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان به مردم اطمینان خاطر داد که با شواهد اولیه‌ای که در دست است، از بابت امواج رادیویی خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها