خبرهای داغ:
معاون پژوهشی دانشگاه شیراز گفت: کارگروه ویژه پی‌گیری سنجش میزان امواج مغناطیسی در شهر شیراز، با حضور استادان برجسته دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی، کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۸۸۱۲۴۷۲
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴

قاسم حبیب‌آگهی  اظهار داشت: برای بررسی و سنجش علمی و دقیق میزان امواج در سطح شهر شیراز، دو کارگروه مرکب از استادان دانشگاه شیراز و علوم پزشکی این شهر تشکیل شد که قرار است کارگروه اول با استفاده از دستگاه‌هایی که به گیرنده‌های ویژه‌ای برای سنجش امواج مغناطیسی مجهز است، شدت این امواج را اندازه‌گیری کنند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه انتظار می‌رود پس از دو هفته کار سنجش امواج در سطح شهر به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: پس از اقدام کارگروه اول در بررسی علمی میزان امواج مغناطیسی، کارگروه دوم ما نتایج این بررسی‌ها را مورد واکاوی قرار داده تا در مورد استاندارد بودن یا نبودن و یا تأثیر آن بر سلامتی افراد، به یک نتیجه قطعی برسد.

حبیب‌آگهی درباره نظر نخستین این تیم پژوهشی و برآورد اعضای کارگروه از بحث پارازیت‌ها نیز گفت: بر اساس اطلاعات اولیه کارگروه، سطح تابش امواج مغناطیسی پایین‌تر از حد استاندارد تلقی می‌شود که زیانی برای سلامتی مردم ندارد، اما به دلیل دغدغه برخی از شهروندان، ما به‌صورت علمی سنجش امواج را در سطح شهر شیراز انجام خواهیم داد تا به‌صورت مستند، اطلاعات مربوطه را ارائه دهیم.

مسؤول کارگروه ویژه بررسی میزان پارازیت‌ها در شهر شیراز، زمان موردنیاز برای رسیدن به یک جمع‌بندی نهایی از این موضوع را قطعی ندانست و اظهار داشت: به نظر می‌رسد سنجش اولیه پس از دو هفته به پایان برسد و بعدازآن باید ببینیم که پایش اطلاعات دریافتی و بررسی نهایی چقدر طول خواهد کشید که نمی‌توان زمانی قطعی را برای آن در نظر گرفت.

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: برای تشخیص اینکه میزان امواج مغناطیسی تا چه اندازه بر سلامت افراد تأثیرگذار است، برای تمام مکان‌ها نمی‌توان یک نظر واحد ارائه کرد و این موضوع در فرکانس‌های گوناگون متفاوت بوده که با یک کار علمی و با استفاده از استادان دو دانشگاه شیراز و علوم پزشکی، استانداردهای لازم را مشخص خواهیم کرد.

به گزارش فارس، شایعه انداختن پارازیت‌های تهدیدکننده سلامتی شهروندان در سطح شهر شیراز چندی است که موجب دغدغه‌هایی بین مردم و مسؤولان شده که با دستور استاندار فارس و همکاری دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی، این کارگروه تشکیل شد تا با بررسی عالمانه موضوع، در مورد اینکه آیا امواج موجود برای سلامتی شهروندان زیان‌رسان است یا نه به یک نتیجه شفاف و قطعی برسند.

در همین مورد رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اگر برای این دانشگاه محرز شود که امواج رادیویی فعلی در فضای شهر شیراز برای سلامتی مردم ضرر دارد، ما با هیچ فرد یا سازمانی در این مورد تعارف نداریم و به‌صورت جدی به این امر ورود پیدا خواهیم کرد، چراکه حفظ و حراست از سلامتی شهروندان همواره در اولویت برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی  است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها