خبرهای داغ:
با محوريت دهه فجر

نشست مشترك روابط عمومي دستگاه‌هاي اجرايي شاهرود

نشست مشترك روابط عمومي دستگاه‌هاي اجرايي شاهرود با محوريت دهه فجر به ميزباني فرمانداري ويژه شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۱۲۴۷۳
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نشست مشترك روابط عمومي دستگاه‌هاي اجرايي شاهرود با محوريت دهه فجر به ميزباني سالن ولایت فرمانداري ويژه شهرستان برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام محمدحسين پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاهرود در تبيين برنامه‌هاي دهه فجر سال جاري اظهار کرد: سياست‌هاي كلي كه براي برگزاري هرچه بهتر دهه فجر در نظر گرفته‌شده شامل بصيرت افزايي، اميدآفريني، دشمن‌شناسي، وحدت و همبستگي و خودباوري است چراكه معتقديم نسل جديد، انقلاب و دوران جنگ را درك نكرده و بايد رشادت‌ها و دليري‌هاي نسل جوان قديم براي جوانان امروز بازگو شود لذا بايد جوانان و نوجوانان را با دستاوردهاي پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي بيش‌ازپيش آشنا كرد.

حسين پور با بيان اينكه پيروزي ملت بر نظام شاهنشاهي هويت و شناسنامه انقلاب است و مديران روابط عمومي بايد دستاوردهاي انقلاب را اعلام كنند، ابراز کرد: برنامه‌ريزي در حوزه برگزاري مراسم‌ مذهبي از اقدامات روابط عمومي است چراكه نماينده اسلام، انقلاب و نظام در ادارات هستند كه به‌موقع بايد موضوعات مهم را به مديران گوشزد كنند.

وي افزود: برنامه‌ها بايد در راستاي نشاط اجتماعي سوق داده شود وامسال تلاش شده تا از تمركزگرايي در مركز شهرستان خودداري كنيم لذا برنامه‌هايي را در جامعه روستايي تدارك و منظور شده كه با حضور در روستاها بتوانيم برنامه‌هاي دهه فجر را در راستاي ارتقاي كيفي روستاها و بخش‌ها نيز اجرا كنيم.

حسین پور بابيان اينكه ۲۰ كميته و چندين كارگروه براي برگزاري مراسم دهه فجر در موضوعات مختلف تشكيل‌شده است، افزود: كميته مساجد و هيئت‌هاي مذهبي، كميته قرآن و تشكل‌هاي ديني، كميته ايثارگران، رزمندگان و شهدا، كميته فرهنگي هنري، كميته دانشجويي و دانشگاه‌ها، كميته فرهنگيان و دانش آموزان، كميته كودك و نوجوان، كميته بازاريان و اصناف، كميته فضاسازي شهري، كميته ورزش و جوانان، كميته تشكل‌هاي مردمي، كميته روستايي و عشايري، كميته زنان و خانواده، كميته طرح‌هاي نو و خلاقانه، كميته نهادها و سازمان‌ها ازجمله كميته‌هايي است كه در راستاي ارتقاء برنامه‌هاي دهه فجر محوريت برنامه‌ها را بر عهده‌دارند.

احمد خرم معاون سياسي امنيتي فرماندار شاهرود نيز در اين نشست با بيان اينكه نوآوري و خلاقيت در ادارات بايد محور برنامه ها باشد تا شاهد بالاترين سطح كيفي در برگزاري مراسم ويژه دهه فجر باشيم، اظهار کرد: پيروزي انقلاب اسلامي خاطرات بسياري از شهدا و جان فشاني و ايثارگري در خود نهفته دارد كه به پاسداشت رشادت‌هاي نسل قديم كه انقلاب را مديون آنها هستيم بايد در برپايي مراسم سالگرد انقلاب كوشا باشيم.

وی افزود: يكي از اقدامات موثري كه مي تواند دستاوردهاي انقلاب را به خوبي به نمايش قرار دهد اقدامات موثر هر نهاد قبل و بعد از انقلاب است چرا كه اين امر مي تواند ما را در شناساندن اهداف انقلاب بيشتر رهنمود كند.

خرم خاطر نشان کرد: ياد و خاطره شهدا و هر آنچه كه از دستاوردهاي انقلاب است بايد در جامعه پررنگ جلوه پيدا كند كه در اين بين روابط عمومي ها مي توانند در ايجاد فضاسازي مراسم دهه فجر نقش مهمي ايفا كنند و اين مهم مي طلبد تا تعامل و همراهي بين ادارات و ستاد برگزاري دهه فجر بيشتر شود.

مدير روابط عمومي فرمانداري شاهرود نيز در اين نشست با بيان اين موضوع كه امروزه نقش بي‌بديل رسانه‌ها در شكل‌دهي و هدايت افكار عمومي بر هيچكس پوشيده نيست اظهار داشت: در حال حاضر رسانه‌ها به عنوان يك ابزار و امكان اطلاع‌رساني محض كم كم جاي خود را به يك ابزار هدايتگر و بحران‌زا يا بالعكس داده است

اعتماد گفت: بدون ترديد روابط عمومي‌ها و رسانه‌هاي جمعي به عنوان دو كانون مهم از نظام ارتباطي و اطلاع‌رساني نقش تعيين كننده‌اي در افزايش آگاهي‌هاي عمومي جامعه و فرهنگ‌سازي و تنوير افكار عمومي، برعهده دارند.

وي تصريح كرد: امروزه يكي از مهمترين و حساس‌ترين وظايف روابط عمومي‌ها در بعد برون سازماني برقراري ارتباطي صحيح و انديشمندانه برپايه عقل و خرد با رسانه‌هاي جمعي است چرا كه ارتباط و پيوند بين روابط عمومي‌ها و رسانه‌هاي جمعي مي‌تواند حلقه اتصال مسئولان جامعه و اقشار مختلف مردم باشد كه از اين طريق انتظارات مردم از مسئولان و ديدگاههاي مسئولان مطرح مي‌شود.

 اعتماد در ادامه خاطرنشان كرد: ۲۰كميته و چندين كارگروه براي برگزاري مراسم دهه فجر در موضوعات مختلف تشكيل‌شده است كه كميته‌هاي اين ستاد با هدف برنامه‌ريزي، سازماندهي و هماهنگي در امر برگزاري مراسم ايام‌الله دهه مباركه فجر فعاليت مي‌كنند كه در اين برنامه‌ها بايد از اقدامات نظام، عملكرد مسئولان در دولت و خدمات مجموعه دولت براي مردم اطلاع‌رساني صورت گيرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار