خبرهای داغ:
آنچه زنان باردار باید بدانند

امکان زایمان طبیعی برای مادرانی که یک بار سزارین شده اند

مادران باردار باید آگاه باشند برخی بیماری ها ممکن است در دوران بارداری خود را بروز دهند مانند دیابت بارداری یا فشارخون بالا و یا حتی بیماری های از قبیل روماتیسم یا بیماری های مغزی و اعصاب که البته ممکن است در اولین بارداری خود را نشان داده باشند، اما احتمال دارد در دومین بارداری هم تکرار شوند. پس هر بارداری دوران خاص خود را دارد.
کد خبر: ۸۸۱۲۵۸۰
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

  به گزارشسرویس  بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج ،  مادران جوان در اولین حاملگی، معمولا خیلی مواظب خود و جنین هستند و به موقع چکاپ های دوره ای را انجام می دهند. اما در بارداری های بعدی اغلب فکر می کنند دارای تجربه کافی هستند، لذا ممکن است دچار اشتباهاتی شوند که منجر به آسیب رسانی به خود و جنین شود. این اجمال توصیه ها و پیشنهاداتی برای زنان باردار ( اعم از آنهایی که اولین بارداری سپری می کنند و چه آنهایی که بارداری های بعدی را تجربه می کنند) توضیح می دهد که می تواند به آنها کمک کند تا دوران بارداری بی خطری  را پشت سر گذاشته و نوزادی سالم را در آغوش بگیرند.

  • زنان باردار باید بدانند رویدادهای زندگی تأثیرات زیادی بر روح و جسم آنها می گذارد که متعاقبا بر برداری آنها سهم بسزایی دارند پس لازم است همواره زیر نظر متخصص باشند.

     
  • مادران باردار باید آگاه باشند برخی بیماری ها ممکن است در دوران بارداری خود را بروز دهند مانند دیابت بارداری یا فشارخون بالا و یا حتی بیماری های از قبیل روماتیسم یا بیماری های مغزی و اعصاب که البته ممکن است در اولین بارداری خود را نشان داده باشند، اما احتمال دارد در دومین بارداری هم تکرار شوند. پس هر بارداری دوران خاص خود را دارد.

     
  • زنان باردار باید واقف باشند اگر در اولین حاملگی بعلت افت ضربان قلب جنین و یا به علت مشکلات آناتومیکی و تنگی لگن مجبور به عمل سزارین شده اند، ممکن است در حاملگی دوم تحت این شرایط قرار نگیرند و بتوانند به راحتی زایمان طبیعی داشته باشند. شایان توجه اینکه این مادران نیاز به مراقبت های ویژه دارند زیرا حاملگی ویژه دارند و احتمال اینکه جایر برش قبلی پاره شود وجود دارد. ولی خانم هایی که دو یا سه بار عمل سزارین داشته اند به آنها توصیه می شود از زایمان طبیعی پرهیز کنند زیرا احتمال پارگی رحم بالا می رود.

     
  • برخی مادران که دارای چند فرزند هستند بر این باورند چون دوران های بارداری موفق داشته اند، بنابراین همه چیز در دوران بارداری جدید خوب پیش می رود لذا کمتر مراجعه به دکتر متخصص می کنند. از اینرو کنترل نشدن روند بارداری منجر به کم وزن شدن نوزاد یا حتی نوزادی با مشکلات رشد و تفسی می شوند که بعد از زایمان مشکلات زیادی برای مادر و نوزاد به وجود خواهد آورد. خانم بارداری که وضعیت نرمال و طبیعی دارد، باید در پنج ماه نخست حاملگی ماهی یک بار و بعد دو هفته یکبار و بعد هر هفته به دکتر متخصص مراجعه کند.

     
  • اکثر مادران برای تعیین جنسیت جنین اصرار به انجام سونوگرافی دارند، متخصصان توصیه می کنند انجام بیش از دو تا سه بار سونوگرافی جایز نمی باشد زیرا برای مغز جنین خالی از خطر نیست. آنچه خانم های باردار باید بدانند اینکه هدف از سونوگرافی بیشتر تعیین ناهنجاری مادرزادی است نه تعیین جنسیت.

     
  • برخی مادران بر این باورند که در حاملگی دوم، بعلت سازگاری بدن، احتمال تهوع و یا دیگر مسائل در ارتباط با هورمون های بارداری کمتر است، ولی خانم ها باید قبول کنند جنینی که الان در شکم دارند کودک قبلی نیست و حالت های بارداری ممکن است در بارداری دوم تشدید یا کاهش یابد، که البته این موضوع به جنسیت جنین هیچ ارتباطی ندارد.

     
  • ویار یکی از مشکلات شایع دوران بارداری است که بیشتر مادران تجربه اش می کنند و برای درمان آن سعی شود تا حدامکان از دارو استفاده نشود. افزایش کیفیت زندگی، دوری از استرس و قدم زدن در هوای آزاد از تهوع های صبحگاهی جلوگیری می کنند. زنجبیل به عنوان بهترین داروی رفع تهوع است. استفاده از زنجبیل چه به صورت پودر و چه به صورت تازه و رنده شده در نوشیدنی صبحانه به میزان چشم گیری حالت تهوع های وحشتناک بارداری مادر را کاهش می دهد.

     
  • قبل از مصرف هر دارو حتی مکمل های ویتامینی با پزشک خود مشورت کنید و از مصرف آسپیرین، ایبوپروفن و ناپروکسن و داروهای ترکیبی خودداری کنید. با پزشک خود در خصوص منع مصرف هر نوع دارویی در سه ماه اول بارداری حتما مشورت کنید.

     
  • از مهم ترین و اصلی ترین نکات، تغذیه مادر باردار است زیرا رشد و نحو کامل جنین رابطه تنگاتنگ با تغذیه مادر دارد و تأمین نیازهای او با دریافت مواد مغذی مادر عجین شده است./پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات
آخرین اخبار