خبرهای داغ:
بر اساس پیش‌بینی مسؤول اردویی راهیان‌نور بسیج دانشجویی قم

4500 دانشجوی قم در سال جاری به اردوهای راهیان‌نور جنوب می‌روند

مسؤول اردویی راهیان‌نور ناحیه بسیج دانشجویی استان قم گفت: از زمان آغاز نام‌نویسی برای اردوی راهیان‌نور جنوب در سال جاری تا کنون هزار و 700 دانشجو ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که امسال در مجموع 4 هزار و پانصد دانشجو به مناطق عملیاتی راهیان‌نور جنوب اعزام شوند.
کد خبر: ۸۸۱۲۶۳۱
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
4500 دانشجوی قم در سال جاری به اردوهای راهیان‌نور جنوب می‌روند
به گزارش خبرگزری بسیج از قم، مجتبی سیاری با اشاره به اهمیت اردوهای راهیان نور، ابراز داشت: ثبت‌نام اردوی راهیان نور دانشجویی برای سال جاری شروع شده است، از زمان آغاز نام‌نویسی برای اردوی راهیان نور جنوب در سال جاری تا کنون هزار و 700 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که امسال در مجموع 4 هزار و پانصد دانشجو به مناطق عملیاتی راهیان نور جنوب اعزام شوند.

وی افزود: اعزام کاروان‌های راهیان نور جنوب دانشجویی استان قم از 26 بهمن ماه سال جاری شروع می‌شود و  25 اسفندماه به پایان می‌رسد.

مسؤول اردویی راهیان‌نور ناحیه بسیج دانشجویی استان قم عنوان داشت: در سال جاری مجموعا 12 کاروان دانشجویی به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهد شد که هر کاروان شامل 6 یا 10 اتوبوس است.

سیاری اضافه کرد: ارودی راهیان‌نور ‌دانشجویی پنج روزه است که طی این پنج روز مبلغ 250 هزار تومان برای هر دانشجو هزینه می‌شود ولی هزینه‌ای که از دانشجویان برای این سفر دریافت می‌شود بسییار ناچیز است و بخش عمده این هزینه را سپاه پاسداران و بسیج تهیه می‌کند و انتظار می‌رود هر دانشگاه نیز مبلغی را برای هزینه سفر دانشجویان اعزامی خود کمک کند.

وی بیان داشت: در خوزستان سه مکان برای اسکان دانشجویان اعزامی از قم درنظر گرفته شده است که شامل اردوگاه شهید زین‌الدین در اندیمشک، اردوگاه شهید باکری در خرمشهر و اردوگاه شهید حبیب‌‌الهی در اهواز می‌شود.

مسؤول اردویی راهیان‌نور ناحیه بسیج دانشجویی استان قم ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته، همراه با هر اتوبوس در کاروان‌های راهیان‌نور دانشجویی قم یک راوی و  همچنین یک روحانی همراه با کاروان برادران و یک مبلغه با کاروان خواهران اعزام می‌شود.

سیاری افزود: تمام راویانی که با کاروان‌های راهیان‌نور دانشجویی قم اعزام می‌شوند مانند حاج‌حسین، حاج محمد احمدیان، حاج‌آقا جوشقانیان و ... همگی از راویان توانا و برتر استانی و کشوری هستند.

وی با بیان اینکه در تمام کاروان‌های اردوی راهیان‌نور هم خواهران و هم برادران می‌توانند شرکت کنند، عنوان داشت: تا پایان سال جاری اردوهای راهیان‌نور دانشجویی فقط به سمت مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شود و  دو کاروان نیز کاروان آبی است که به بوشهر و هرمزگان اعزام می‌شود، از اواخر اردیبهشت تا پایان شهریور سال آینده ارودهای راهیان‌نور به سمت غرب و شمال غرب اعزام می‌شوند.

مسؤول اردویی راهیان‌نور ناحیه بسیج دانشجویی استان قم ادامه داد: بر اساس طرح «از دانشگاه تا دانشگاه» راویان کاروان‌های سفر اردویی راهیان‌نور از دو هفته قبل از اعزام کاروان‌ها در دانشگاه‌ها حضور می‌یابند و در جمع دانشجویان روایتگری می‌کنند و هنگام اعزام کاروان‌ها به مناطق عملیاتی نیز کاروان‎های دانشجویی را همراهی می‌کنند.

سیاری خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی متعددی برای اجرا در طی سفر راهیان‌نور دانشجویان در نظر گرفته شده است که از جمله این برنامه‌ها برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس، طرح سئوال از توضیحات روایتگران همراه هر کاروان است و جوایز این مسابقات اهدای کمک هزینه سفر به کربلای معلی به قید قرعه است.
ارسال نظرات