مصری گفت: اگر امروز شفاف سازی درستی در نظام بانکی کشور داشته باشیم مردم متوجه خواهند شد که بسیاری از بانکهای بزرگ در مرز ورشکستگی قرار گرفته اند.
کد خبر: ۸۸۱۲۶۸۴
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با انتقاد از وضعیت عملکرد مؤسسات مالی و اعتباری، اظهار داشت: آن چیزی که در مؤسسات مالی و اعتباری رخ می دهد برگرفته از اتفاقات نظام بانکی کشور است، متأسفانه در نظام بانکی ایران سالهاست که هیچ اصلاح و تغییری رخ نداده و همواره سعی شده تا با تغییر افراد مسئول مشکلات را حل کنند اما با این کار به جایی نمی رسیم.

وی با بیان اینکه مجلس اختیارات بانک مرکزی را جهت کنترل اوضاع نابسامان بانک ها و مؤسسات اعتباری افزایش داد، تصریح کرد: در گذشته بخشی از مشکلات نظام بانکی به دلیل محدودیت های بانک مرکزی بود که مجلس این مسئله را بررسی کرد و اختیارات بیشتری را به بانک مرکزی داد که متأسفانه از مشکلات کاسته نشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: به اعتقاد من به جز صندوق ها و بانک های قرض الحسنه، مابقی نظام بانکی ما کاملا ربوی است.

مصری با اشاره به فراز و نشیب قوانین بانکی در سال های اخیر، گفت: اینکه سود بانکی از 28 درصد به یکباره به نرخ 18 درصد می رسد و دوباره فراز و نشیب هایی پیدا می کند قطعا آرامش را از بانکها می گیرد و آن ها را با مشکل روبرو می سازد. قوانین نظام بانکی ما ثبات ندارد و همین یکی از دلایل بی اعتمادی مردم به آن است و قطعا تبعات سنگینی برای فعالان آن خواهد داشت، بنابراین بانک مرکزی کمتر باید با قوانین و مقررات بازی کند.

وی با بیان اینکه بانک ها امروز از مشکلاتشان دم نمی‌زنند، افزود: اگر امروز شفاف سازی درستی در نظام بانکی کشور داشته باشیم مردم متوجه خواهند شد که بسیاری از بانکهای بزرگ علاوه بر اینکه عملکردی زیان‌ده دارند، در مرز ورشکستگی نیز قرار گرفته اند.

ارسال نظرات