خبرهای داغ:
مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين:

چاه 60 متری سه کارگر تبعه افغان را به کام مرگ کشاند

مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از عمليات نفس گير آتش نشانان جهت خارج کردن سه نفراز عمق 60 متری چاهی در حوالی روستای کورانه خبر داد .
کد خبر: ۸۸۱۲۷۰۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ابوالفضل ذوالقدر مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین اظهار کرد: در تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت 11 و 15 دقيقه روز دوشنبه 4 بهمن ماه سال 1395، از گرفتار شدن سه نفر کارگر تبعه افغان در عمق حدود 60 متری چاهی در حوالی روستای کورانه خبر داده شد که بلافاصله نيروهاي ويژه امداد و نجات از ايستگاه‌هاي شماره 3 مولوي، 5 پونک، 2 شهید بابایی و 4 مینودر به محل حادثه رهسپار شدند .

وي افزود: در جریان این حادثه یک نفر کارگر مقنی در عمق چاه دچار مشکل می شود و 2 نفر دیگر از کارگران جهت کمک رسانی به وی وارد چاه می شوند که به دلایل نامعلوم هر سه نفر در عمق نزدیک به 60 متری چاه گرفتار می شوند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبیین کرد: آتش‌نشانان اعزامی به سرعت و پس از ايمن سازي محل حادثه و قطع جریان برق نسبت به بر پا کردن کارگاه مخصوص اقدام و عمليات نجات را آغاز کردند و با ورود يکي از آتش نشانان به داخل چاه با رعايت اصول ايمني و استفاده از تجهيزات و لوازم تخصصي نجات در کمترين زمان ممکن موفق شدند اولین نفر را از چاه خارج کرده و براي اعزام به مراکز درماني تحويل امدادگران اورژانس حاضر در محل حادثه نمایند که این کارگر پس از احیاء توسط تیم اورژانس و اعزام به مراکز درمانی متاسفانه جان خود را از دست می دهد .

ذوالقدر توضیح داد: به علت طول 60 متری چاه و اینکه 2 نفر دیگر در عمق حدود 4 متری آب موجود در کف چاه فرو رفته بودند و همینطور شرایط خطرناک و سخت صحنه حادثه ، عملیات امداد و نجات با تلاش نفسگیر بیش از 15 نفر از آتش نشانان اعزامی به محل ادامه پیدا کرد و آتش نشانان با استفاده از تجهیزات ویژه نجات و پس از 6 ساعت عملیات بی وقفه اقدام به خارج کردن 2 نفر دیگر از عمق چاه کردند که با تایید عوامل اورژانس مشخص شد هر 2 نفر جان خود را از دست داده اند .

وي در پایان خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از اطمينان از رفع هر گونه حادثه و مسدود کردن دهانه چاه با تحویل محل حادثه به عوامل انتظامی به ماموریت خود پایان دادند.

گفتنی است در جریان این حادثه یکی از آتش نشانان ایستگاه مولوی در عمق چاه دچار مصدومیت می گردد که پس از اعزام به مراکز درمانی و دریافت خدمات اورژانس؛ پس از چند ساعت حضور در بیمارستان و بهبودی کامل مرخص می شود

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار