از ابتدای سال 95

15گردشگر در حرم کریمه اهل بیت(ع)مسلمان شدند

رئیس اداره امور بین‌الملل آستان حضرت معصومه(س) از برگزاری تور‌های حرم‌شناسی برای زائران خارجی مسلمان و گردشگران خارجی غیرمسلمان در آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خبرداد.
کد خبر: ۸۸۱۲۷۲۰
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیجف «کمال ثریا اردکانی» رئیس اداره امور بین‌الملل حرم حضرت معصومه(س)  از برگزاری تورهای حرم‌شناسی برای گردشگران و توریستهای خارجی در آستان مقّدس کریمه اهل‌بیت(س) خبرداد و گفت: تور‌های حرم‌شناسی برای زائران مسلمان و گردشگران خارجی غیر مسلمان برگزار می‌شود.

اردکانی ضمن تشریح برنامه‌های تور حرم‌شناسی گفت: طی هماهنگی با بخش ارشاد و انتظامات حرم، با ورود توریستهای خارجی، مراسم استقبال و تشریفات از گردشگران صورت می‌گیرد که بدین منظور چادرهایی نیز برای خانم‌ها تهیه شده که در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره امور بین‌الملل آستان حضرت معصومه(س) در این باره افزود: برای آن دسته از زائران مسلمان خارجی از کارشناسان مسلط به سه زبان عربی، اردو و آذری به کارگیری شده که در تورهای یک ساعته  اماکن،  قدمت معماری‌ حرم و موزه آستان به زائران معرفی می‌شود.   

وی برگزاری جلسات پرسش و و پاسخ اعتقادی و بیان احکام شرعی را از دیگر برنامه‌های آستان برای گردشگران خارجی خواند و گفت: نشست‌های تخصصی  و پرسش و پاسخ به شبهات و مسائل اعتقادی توسط کارشناسان خبره انجام می‌شود. خدمات درمانی، اهدای تبرکات حرم، اعم از نمک و غذای حرم و بازدید از موزه آستان و همچنین ویژه‌برنامه‌های متنوع در ایام مختلف سال همچون ماه مبارک رمضان، محرم و غیره  از دیگر برنامه‌های اداره امور بین‌الملل آستان حضرت معصومه(س) است.

 

اردکانی پاسخ به شبهات و طرح موضوعات اعتقادی را از موضوعات اصلی تور حرم‌شناسی عنوان کر دو گفت: گردشگرانی که راغب هستند نسبت به مسائل اعتقادی و شخصیت حضرت معصومه اطلاعاتی را کسب کنند به اداره امور بین‌الملل دعوت می‌شوند و در جلسات پرسش و پاسخ و نشست‌های تخصصی به شبهات و سوالات آنها پاسخ داده می‌شود.

رئیس اداره امور بین‌الملل آستان حضرت معصومه(س) به بیشترین حضور گردشگران کشورهای خارجی اشاره کرد و افزود: کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه بیشترین حضور گردشگران و توریست در حرم حضرت معصومه(س) را دارند.

وی به تعداد کارشناسان فعال در این بخش اشاره کرد و گفت: 40 کارشناس مسلط به زبان انگلیسی، 4 کارشناس مسلط به زبان عربی، 2 کارشناس مسلط به زبان آذری، 10 کارشناس زبان اردو و همچنین 2 کارشناس مسلط به زبانهای کشورهای گوناگون در حوزه فعالیتهای تبلیغی - ترویجی فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره امور بین‌الملل آستان حضرت معصومه(س) در پاسخ به این سوال که آستان برای دعوت گردشگران خارجی چه اقداماتی را انجام داده است، اظهار کرد: هماهنگی با راهنمایان تورها و آژانس‌های مسافرتی مستقر در سراسر کشور و همچنین هماهنگی با آژانس‌های بین‌المللی و خصوصا اروپایی از  جمله اقدامات آستان در این بخش است.

وی در این باره افزود: در سال گذشته یکی از آژانس‌های مسافرتی در کشور آلمان برای تبلیغ تور ایرانگردی تصاویر بارگاه حضرت معصومه(س) و کاشی‌کاری‌های مسجد اعظم را در راهنمای تور خود قرار داده بود.

اردکانی با بیان اینکه  30 درصد مراجعه کنندگان و گردشگران سوالاتی را راجع به دین و اعتقادات اسلامی و تغییر ادیان مطرح می‌کنند، گفت: از ابتدای سال تاکنون 15 نفر از گردشگران غیر مسلمان به مذهب شیعه روی آوردند؛ که جرقه این اتفاق نیک از تشرف آنان به حرم بانوی کرامت زده شد. در سال گذشته خانمی از کشور فرانسه در تور ایرانگردی به حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد و در همین نشست‌های تخصصی راجع به دین مبین اسلام تحقیقاتی را انجام داد و پس از بازگشت به کشورش از طریق ایمیل با کارشناسان این حوزه ارتباط داشت تا اینکه در ماه مبارک رمضان سال جاری در شهر لندن به دین اسلام روی آورد و کارشناسان آستان نیز کماکان برای تقویت و ثبات اعتقادات این فرد به صورت مستمر با ایشان ارتباط دارند.

ارسال نظرات