خبرهای داغ:
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثار گران:

بهره‌گیری از ظرفیت‌های حقوقی دستگاه‌ها ضروری است

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثار گران گفت:بهره‌گیری از ظرفیت‌های قضایی دستگاه‌های اجرایی در ارایه‌ی مشاوره حقوقی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر ضروری است.
کد خبر: ۸۸۱۲۷۲۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزارس بسیج در قزوین،سعید عندلیبی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: اشتغال، مسکن و معاضدت قضایی از مهمترین مشکلات جامعه ایثارگران است که باید با اتخاذ راهکارهایی، آنها را برطرف کنیم.
وی به اشتغال ایثارگران به ویژه فرزندان شهدا اشاره کرد و بیان کرد: اکنون دولت بضاعت کافی برای جذب نیرو در دستگاه‌های اجرایی ندارد، به همین دلیل باید سازوکارهای دیگری طراحی کنیم تا این قشر از جامعه سریعتر وارد بازار کار شوند.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: پرداخت وام‌های اشتغال و اجرای طرح‌های کارآفرینی کشاورزی و صنعتی از مهمترین راهکارهای اشتغال‌زایی جامعه ایثارگران است که بایستی به آن توجه ویژه‌ای شود.
عندلیبی با اشاره به قانون برنامه ششم تبیین کرد: در این قانون سازوکارهای جدیدی طراحی شده تا برای جامعه ایثارگران شغل ایجاد شود، امیدوارم زمینه‌های تحقق این موضوع با رفع تحریم‌ها، اجرایی شدن کامل برجام و رونق تولید بیشتر در کشور فراهم شود.
وی مسکن را از دیگر دغدغه‌های جامعه ایثارگران عنوان و بیان کرد: پرداخت تسهیلات، بهترین و مناسب‌ترین روش در خانه‌دار شدن می‌باشد که بیشتر مورد استقبال ایثارگران است، در این راستا دولت براساس قانون، وظیفه دارد هر ساله به یکصد هزار نفر وام مسکن اعطا کند.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: اگر بتوانیم در برنامه ششم، هر ساله یکصد هزار وام مسکن به ایثارگران بدهیم در پایان برنامه، همه ایثارگران یک بار از تسهیلات مسکن استفاده کردند.
عندلیبی تصریح کرد: بعد از پایان این برنامه، برنامه‌ریزی می‌کنیم تا ایثارگرانی که مسکن نامناسب دارند با اتخاذ راهکارهای جدید آنها را تبدیل به احسن کنند.
وی اذعان کرد: در جهت رفع مشکلات حقوقی ایثارگران باید سازوکاری طراحی شود تا حمایت‌های قضایی از جمله ارایه‌ی مشاوره‌های حقوقی، تهیه دادخواست و لایحه دفاعیه که بتواند در پرونده‌ تاثیرگذار باشد، از آنها در دادگاه‌ها صورت بگیرد.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حمایت‌های حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده‌های شاهد و ایثارگر توضیح داد: در این نهاد، اداره معاضدت قضایی در معاونت حقوقی دایر شده تا این حمایت‌ها صورت بگیرد.
این مسوول با بیان اینکه ارایه‌ی مشاوره حقوقی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر به تنهایی از عهده‌ی بنیاد خارج است، مطرح کرد: در این راستا تلاش می‌کنیم تا بتوانیم با برقراری تعامل مطلوب، از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی استفاده کنیم تا حمایت‌های خوبی از این قشر جامعه صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، تشریح کرد: تلاش می‌کنیم در سایت ایثار، یک قسمتی را طراحی کنیم تا با اطلاع‌رسانی و پاسخگویی به سوالات حقوقی ایثارگران، دانش قضایی ایثارگران را نسبت به حقوق شهروندی و حقوق اولیه خودشان ارتقا بدهیم تا کمتر دچار مشکلات شوند.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سرفصل ایثارگران در قانون برنامه ششم افزود: جهت‌دهی ارایه‌ی تسهیلات و امکانات به سمت رزمندگان در این برنامه مد نظر گرفته شده و به رزمندگانی که حتی 12 یا حتی 6 ماه داوطلب در جبهه حضور داشته خدمات‌دهی می‌شود.
عندلیبی عدم تامین منابع مالی در اجرای قانون را از جمله مشکلات عنوان و بیان کرد: اگر در قانون برنامه ششم توقعات ایجاد کنیم و توان پاسخگویی به آن را نداشته باشیم، موجب نارضایتی جامعه ایثارگر خواهد شد این موضوع به صلاح نیست.
این مسوول با اشاره به سلیقه‌ای عمل کردن قانون در کشور، گفت: متاسفانه این موضوع مختص به قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نیست و در قوانین متعدد وجود دارد.
معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران اباز کرد: یکی از عوامل بروز چنین مشکلی ناشی از انشای متن قوانین است و باید تعارضاتی که در برداشت قانون وجود دارد، برطرف شود.  
عندلیبی خاطرنشان کرد: ما تلاش کردیم در اصلاحیه قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، تعارضات و ابهامات به حداقل برسد و مشکلات موجود برطرف گردد تا با تحقق این مهم، دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسانی مناسب‌تری داشته باشند.
وی در پایان از زحمات حقایق‌پور مدیرکل بنیاد استان قزوین و کارکنان وی به ویژه روابط عمومی قدردانی کرد

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار