مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان خبر داد

تخلیه ۳ روستای شهرستان چابهار در پی بارندگی و وقوع سیلاب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از تخلیه کامل ۳ روستای شهرستان چابهار در پی بارندگی شدید و وقوع سیلاب خبر داد
کد خبر: ۸۸۱۲۷۲۷
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

رسول راشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان اظهار داشت: روستای "آبکان" شهرستان چابهار در پی بارندگی شدید و وقوع سیلاب به طور کامل تخلیه شده و برای روستائیان این منطقه در محل امنی در جوار روستا اردوگاهی با 40 چادر برپا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: همچنین 2 روستای دیگر نیز در بخش "زرآباد" تخلیه شده و در کنار روستا اردوگاهی با 48 چادر برای 48 خانواده گرفتار سیل برپا شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مرکز شهرستان دلگان اردوگاهی با 12 چادر برای سیلاب احتمالی جهت کمک به خانواده‌ها احداث شده است.

راشکی بیان کرد: از اول بهمن‌ماه و با شروع بارندگی در 6 شهرستان استان سیستان و بلوچستان، تاکنون به 295 خانوار توسط جمعیت هلال احمر اسکان داده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: این خانوارها شامل 1435 نفر هستند که 58 تیم عملیاتی با 296 نفر از پرسنل و نجاتگر، امدادرسانی به آنها را انجام داده‌اند.

راشکی تصریح کرد: از ابتدای بهمن تاکنون در پی بارندگی 392 مورد رهاسازی خودروهای گرفتار در آب توسط نیروهای جمعیت هلال احمر استان انجام شده است.

و با اشاره به اینکه در حال حاضر نیروهای جمعیت هلال احمر در سراسر استان با تجهیزات کامل در آماده‌باش هستند، افزود: در حال حاضر عمده خدمت‌رسانی نیروهای ما در شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، نیکشهر، چابهار و کنارک متمرکز شده است.

ارسال نظرات