فرمانده سپاه فارسان در جمع پیشکسوتان بسیجی این شهرستان، گفت: همنشینان شهدا نسلی سرشار از تجربه و معنویت هستند.
کد خبر: ۸۸۱۲۷۳۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ سومین جلسه مجمع قشر بسیج پیشکسوتان فارسان در حسینیه الزهرا سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه فارسان در جمع پیشکسوتان بسیجی به تعبیر امام خمینی (ره) اشاره کرد، که نباید بگذاریم پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند.

سرهنگ پاسدار موسی انصاری گفت: هدف مجمع قشر بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت، استفاده حداکثری از دانش و تجربیات پیشکسوتان برای تربیت نسل جوان، مؤمن، انقلابی و متعهد به انقلاب و نظام است.

وی، افزود: بسیج مولود انقلاب است و بسیج پیشکسوتان باید نقش پیش برندگی و پیش روندگی خود را از طریق انتقال تجربیات دوران دفاع مقدس و سالها خدمت صادقانه خود به نسل جدید ایفا نمایند.

وی اظهار کرد: بسیجیان پیشکسوت همگی مردان روزهای سخت انقلاب بوده و غالباً در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته اند. بیشتر این عزیزان همنشین شهدا بوده و با ایشان مأنوس بوده اند و نسلی سرشار از تجربه و معنویت هستند؛ لذا می توانند معلمان خوبی برای تربیت نسل جدید انقلاب باشند.

انصاری، گفت: لقمان حکیم به فرزندش وصیت کرد بزرگترین عذاب آن است که هرچیز را خودت تجربه کنی و این سفارش لقمان بیانگر این امر است که اگر ما از این نسل سرشار از تجربه استفاده نکنیم خودمان ضرر خواهیم کرد و این ما هستیم که به سختی و زحمت خواهیم افتاد.

فرمانده سپاه ناحیه فارسان گفت: پیشکسوتان نیز باید بر پیمان و میثاقی که با شهدا بسته اند پایبند باشند. شهدا تا آخرین نفس در برابر دشمن ایستادند و همه چیز خود را برای دفاع از انقلاب و اسلام فدا کردند. آنان که رفتند کاری حسینی کردند، ما که ماندیم هم باید کاری زینبی بکنیم. اگر نتوانیم راه این شهدا را ادامه دهیم و ولی فقیه و امام زمانمان را خدای ناکرده تنها بگذاریم باید در پیشگاه خداوند و شهدا پاسخگو باشیم.

در پایان این برنامه نیز مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج پیشکسوتان سپاه ناحیه فارسان برگزار گردید و پس از قدردانی از زحمات آقای ابراهیم صالح زاده، جناب آقای مصطفی احمدیان به عنوان مسئول جدید بسیج پیشکسوتان منصوب گردید.

ارسال نظرات