دولت برای فناوری‌های نوین 30 درصد کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌کند و کشاورزان باید شناخت لازم را برای استفاده از مولد بادی در مزارع داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۱۲۷۷۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: ماشین‌آلاتی که در زراعت برنج مورد استفاده قرار می‌گیرد قابلیت کار 20 تا 25 هکتار را در کشور ما دارد و هدف ما از مکانیزاسیون این است هیچ شالیکاری تا زانو در گِل فرو نرود و این محصول را با مشقت تولید نکند بلکه با استفاده از ماشین در کاهش صعوبت‌کاری و اقتصادی کردن تولید فعالیت کند.
 
درباره ادوات مورد نیاز زراعت برنج در استان‌های شمالی و تناسب آن با سطح زیرکشت این محصول اظهار کرد: هدف این نیست همه بهره‌برداران بخش کشاورزی صاحب ادوات کشاورزی شوند بلکه هدف اصلی ما این است تمامی مزارع مکانیزه شود چرا که مالکیت زمین با کاربری ماشین‌آلات کشاورزی در مزرعه یکی نیست.

وی با بیان اینکه در کشور ما عموما سیستم خدماتی مکانیزاسیون به صورت استیجاری است، ادامه داد: تناسب ماشین‌آلات کشاورزی با مزرعه بخشی در حوزه مالکیت و مسائل اقتصادی است و بخشی هم شرکت‌ها و واحدهای ارائه دهنده خدمات مکانیزه عملیات را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند.

عباسی در پاسخ به این سوال که با توجه به توسعه باغ در مازندران و خسارت‌های چندین‌باره سنگین از بارش برف وسرما به باغ‌های استان آیا ادوات کشاورزی مرتبط با این بخش در کاهش خسارت‌ها تدارک دیده شد یا خیر؟ گفت: کشوری هستیم که در پدیده خشکسالی و سرمازدگی قرار داریم و مبارزه با آن سلسله مراقبت‌هایی را می‌طلبد و تنها به یک ماشین ختم نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از این خسارت‌ها تکنولوژی‌های خاصی مانند سامانه‌های ضد‍‌تگرگ، اتوپلار و ماشین‌آلات باغبانی باید در نظر گرفته شود که به صورت فناوری‌های نوین باشد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: دولت برای فناوری‌های نوین 30 درصد کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌کند و کشاورزان باید شناخت لازم را برای استفاده از مولد بادی در مزارع داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها