مبادی ورودی‌های شهر نصرآباد تربت‌جام به علت تعلل و عدم جدیت مسئولان و همکاری مالکین اراضی همچنان حادثه می‌آفریند
کد خبر: ۸۸۱۲۹۳۲
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، هر روز در میان تیترهای جراید و رسانه‌ها شاهد این هستیم که «4 عضو يک خانواده براثر برخورد پژو پارس با خاور در ورودي نصرآباد جان سپردند»، «انحراف به چپ سواري پرايد سه نفر را به کام مرگ کشاند» و...نمونه‌ای از حوادث مرگبار مسير 5 کيلومتري ورودی‌های نصرآباد است که هرچند وقت تکرار می‌شود و معلوم نيست تاکي ادامه خواهد داشت؟!

ورودي شهرها به علت تردد زياد، عجله رانندگان دررسیدن به مقصد و خستگي آن‌ها حادثه‌خیزترین مکان جاده‌هاست که در بيشتر شهرها با احداث کنارگذر و تعريض مبادي ورودي سعي می‌شود حوادث رانندگي را کاهش دهند اما به‌رغم گذشت 12 سال از تصويب طرح کنارگذر نصرآباد و گذشت 6 سال از آغاز تعريض مبادي ورودي هیچ‌کدام از آن‌ها محقق نشده است.

يک کارمند بازنشسته در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: متأسفانه طرح کنارگذر به علت تعلل وعدم جدي بودن مسئولان وعدم همکاري تعدادي انگشت‌شمار از مالکين اراضي که کنارگذر از اراضي آن‌ها عبور می‌کند تاکنون اجرانشده است وخوشبين بوديم که با تعريض کردن ورودی‌ها حجم حوادث کاهش خواهد يافت اما اين پروژه باگذشت 6 سال حرکت لالک پشتي دارد.

«توکلي» تصريح کرد: از محدود قسمت‌هایی از جاده مشهد- تربت‌جام که دوطرفه هست مسير ورودي و خروجی نصرآباد است و در اين مسير کم‌عرض حرکت ماشین‌آلات کشاورزي تردد کشاورزان با موتورسیکلت حجم حوادث مرگبار آن را افزايش داده است.

آغاز رایزنی‌های براي جذب اعتبار و تکمیل پروژه

«مهندس قرباني» بخشدار نصرآباد نيز تعلل در اجراي اين پروژه را غیرقابل‌قبول عنوان کرد و گفت: اجراي اين طرح پروژه‌ای بوده که به مسئولان دولت فعلي به ارث رسيده است و فرماندار شهرستان و نماینده مردم در مجلس رایزنی‌های جدي براي جذب اعتبار و تکمیل آن داشته‌اند.

يکي از اعضاي شوراي شهر نصرآباد يادآور شد: در سال‌های اخير به علت افزايش عبور خودروهاي سنگين، ترانزيت کالا و تردد اتباع کشور همسايه افغانستان، شلوغي اين محور چند برابر شده است، درحالی‌که اجراي پروژه‌های راه‌سازی در اين مسیر خیلی کند است.

عامل فوت‌های اخیر تردد بی‌شمار ماشین‌آلات کشاورزي و موتورسیکلت‌ها

«علی‌اکبر ناظري» تصريح کرد: در مبادي ورودي شهر نصرآباد از سمت فريمان و تربت‌جام که هنوز مسيرها دوطرفه است و به علت تردد ماشین‌آلات کشاورزي و موتورسیکلت‌ها طي ماه‌های اخير چندين حادثه منجر به فوت در اين مسير 5 کيلومتري روی‌داده است.

پیشرفت 60 درصدی پروژه در سال 94

رئيس اداره راه و شهرسازی تربت‌جام بر ضرورت تسريع در تعريض ودوبانده کردن ورودی‌های نصرآباد با توجه به حجم زياد حوادث رانندگي اين قسمت از جاده تأکید کرد و گفت: در سال 94 عمليات پروژه از پيشرفت خوبي برخوردار بوده است و به‌طورکلی ابنيه فني محور از دو طرف تعريض و عملیات خاکي 60 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.

«مهندس نژادي پور» خاطرنشان کرد: اين پروژه بدون اعتبار و به‌صورت اماني شروع‌شده است و تکمیل کارهاي باقيمانده نيز درگرو تأمین اعتبار است که در صورت تأمین و تخصیص لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

گزارش: علی مرادی - مهدی حسینی
ارسال نظرات
پر بیننده ها