خبرهای داغ:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: شهریور سال 96 را زمان پایان احداث صحن حضرت زهرا(س) به صورت کامل تعیین کردیم و در این صحن تمام موارد مورد نیاز در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۸۱۲۹۹۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
احداث صحن حضرت زهرا(س) تا شهریور سال 96 پایان می یابد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حسن پلارک عصر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات اظهار کرد: این ستاد با بدنه مردم ارتباط دارد و هدایا و نذورات مردم برای بازسازی عتبات عالیات را از مناطق مختلف کشور جمع آوری می‌کند.

وی ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات از 10 سال پیش فعالیت خودش را آغاز کرد، این ستاد ابتدا بازسازی حرم‌های عتبات را در یک بازه 6 ساله انجام داد و این حرم‌ها نیازمند بازسازی بودند چرا که در زمان صدام به حرم‌های عتبات بی توجهی شده بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: طی سال‌های اخیر سرعت افزایش زائرین حرم‌های عتبات خیلی سریع بود و زائرین این حرم‌ها میلیونی است، اولویت اول خودمان را توسعه حرم امام علی(ع) قرار دادیم که فضای زیارتی در این حرم محدودتر از حرم‌های دیگر است.

پلارک با اشاره به صحن حضرت زهرا اظهار کرد: این صحن 220 هزار متر مربع زیربنا دارد، با اتمام صحن حضرت زهرا(س)، حرم امام علی(ع) 20 برابر توسعه پیدا خواهد کرد، البته هم اکنون هم زائرین بخشی از صحن حضرت زهرا(س) را مورد استفاده قرار می‌دهد.  

وی ادامه داد: فاز اول صحن حضرت زهرا(س) را امسال افتتاح کردیم و با بهره برداری از این فاز، حرم امام علی(ع)، چهار برابر توسعه پیدا کرده است در طبقه منفی یک صحن حضرت زهرا(س)، یک مجموعه حوزه علمیه با تعداد زیادی کلاس را در حال احداث داریم و این حوزه از حوزه‌های موجود در شهر نجف بزرگ تر است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: صحن حضرت زهرا(س) دارای دو بخش زیارتی و غیرزیارتی است، در بخش زیارتی چندین شبستان وجود دارد. شهریور سال 96 را زمان پایان احداث صحن حضرت زهرا(س) به صورت کامل تعیین کردیم و در این صحن تمام موارد موردنیاز در نظر گرفته شده است. صحن حضرت زهرا(س) سه طبقه دارد و کار احداث این صحن پیشرفت خوبی داشته است.

پلارک با اشاره به طرح توسعه حرم‌های عتبات در شهر کربلا اظهار کرد: در این شهر چهار صحن را در طرح‌های توسعه حرم‌ها درنظر گرفتیم. احداث صحن حضرت زینب(س) را در شهر کربلا شروع کردیم و تملک زمین‌های این صحن به سختی صورت گرفت.

وی ادامه داد: به دنبال ایجاد شبستان زیارتی در زیر صحن حضرت زینب(س) هستیم، این کار شروع شده و ساخت این شبستان سخت است، برای صحن حضرت زینب(س) قراردادن 620 ستون در عمق زمین در نظر گرفته شده است و از دستگاه های پیشرفته برای احداث این صحن استفاده می کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: در شهر کاظمین زمینی تملک کردیم و دو شبستان به وسعت 15 هزار متر مربع به حرم امامین جوادین(ع) اضافه شده است که در آینده افتتاح می‌شود. طرح توسعه حرم امامین عسکریین(ع) در مرحله طراحی است و پس از تصویب این طرح، توسعه حرم را در شهر سامرا شروع خواهیم داد.

پلارک با اشاره به بازسازی عتبات در شهر سامرا خاطرنشان کرد: این ستاد در این شهر، آینه کاری، طلاکاری و کاشی کاری را در حرم امامین عسکریین(ع) انجام داده و ضریح این حرم باقی مانده است که این ضریح در آینده نزدیک به شهر سامرا منتقل می‌شود. 
ارسال نظرات